Diumenge, 20 de novembre de 2016
L'expresident francès Nicolas Sarkozy ha admès avui la seva derrota i ha reconegut que els exprimers ministres François Fillon i Alain Juppé es jugaran en la segona volta ser el candidat a la presidència del centredreta francès. Alhora, ha demanat el vot en aquesta segona ronda de les primàries per a Fillon, de les idees polítiques del qual es troba "més a prop".
Segons les dades més recents, amb un 72% del recompte completat i 2.611.494, la situació dels tres candidats del partit conservador a la presidència francesa és:
- François Fillon: 43,7%
- Alian Juppé: 27,8%
- Nicolas Sarkozy: 21,7%
El conseller de Justícia, Carles Mundó, remarca la importància de fer un acte de justícia pels crims del franquisme a La Model.
El president dels EUA, Barack Obama, i el seu homòleg de Rússia, Vladímir Putin, han mantingut avui una conversa informal a Lima a l'inici de la cimera de líders del APEC en la qual van dialogar d'Ucraïna i Síria, segons va informar la Casa Blanca.
La conversa va durar tot just quatre minuts, segons un alt funcionari de la Casa Blanca. Durant aquesta estona, Obama ha instat Putin a "respectar" els compromisos assumits per Rússia dins dels acords de Minsk sobre Ucraïna, segons ha detallat l'alt funcionari.
El tenor català Josep Carreras ha dit avui adéu als escenaris de Pequín en un concert en què ha repassat algunes de les melodies que han marcat les seves quatre dècades de carrera i en què s'ha atrevit, una vegada més, a cantar en mandarí.
Carreras ha omplert el Teatre Poly de Pequín amb un espectacle que forma part de la seva gira mundial de comiat "A Life in Music". Amb un programa format per fragments operístiques i també altres cançons més populars, Carreras ha ofert un recital que ha durat dues hores.
Les autoritats libaneses han començat a aixecar aquest cap de setmana un mur al voltant al camp de refugiats palestins d'Ain al Hilweh, el més gran del país, com a part d'un pla per establir "cordons de seguretat" i torres de vigilància al camp, segons un acord entre les autoritats libaneses i faccions palestines. Amb el mur, les autoritats pretenen contenir els recents enfrontaments entre palestins del camp i l'Exèrcit libanès, segons han afirmat representants oficials palestins i libanesos. El mur es completarà en els pròxims 15 mesos, segons una informació publicada pel web de notícies libanesa Al Modon.
La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, ha anunciat avui que es crearà a Reus un servei residencial de 12 places per a nens i adolescents amb discapacitat psíquica i trastorns de conducta.
El servei estarà ubicat a les instal·lacions del Grup Pere Mata de Reus i serà el primer del Camp de Tarragona, segons que ha dit Bassa durant la seva visita al centre de dia Marinada de Roda de Berà (Tarragonès).
La Guàrdia Urbana de Barcelona ha imposat en menys d'una setmana més de 2.500 denúncies per distraccions al volant. Concretament, entre el 17 i el 28 d'octubre, aquest cos va imposar 1.315 denúncies relacionades amb distraccions i 1.228 per no respectar semàfors. Pel que fa a les multes relacionades amb els semàfors, la majoria van ser per no obeir el llum vermell, de les quals 686 van ser per a conductors de cotxes, 303 per a conductors de ciclomotors o motocicletes i 133 per a ciclistes.
Nova jornada de rècord a Terrassa. Els Minyons de Terrassa han completat la millor actuació de la història dels castells, amb quatre castells de gamma extra. Els egarencs han descarregant en una mateixa diada el tres i el quatre de deu amb folre i manilles, el tres de nou amb folre i agulla i el pilar de vuit amb folre i manilles.
És la desena edició d'aquest taller gratuït organitzat per un grup d'arquitectes excompanys d'universitat. El repte d'enguany: construir la casa del futur.
La PAH ha presentat aquest diumenge un edifici "recuperat" al setembre per l'entitat en el número 156 de la Travessera de Gràcia, on viuen cinc persones de tres unitats familiars. En un comunicat, assegura que el bloc seria avui buit esperant la demolició "si no fos per la recuperació que ha fet la PAH de la seva funció social" quan, al setembre, va anar a parar el desnonament de l'única habitant de l'edifici. Segons la PAH, les cinc persones que ha instal·lat ara "són aquí per regularitzar la seva situació" i exigir un lloguer social sobre la base dels seus ingressos.
El conseller d'Interior del Govern de la Generalitat, Jordi Jané, ha expressat avui el seu desig que el nomenament del dirigent del PP Català Enric Millo com a nou delegat del Govern central a Catalunya contribueixi a crear "un clima de consens" i de "diàleg". El fins ara portaveu del PP al Parlament, Enric Millo, va ser nomenat divendres passat nou delegat del Govern espanyol a Catalunya, en substitució de Llanos de Luna.
Un centenar de colles de Gegants de tot Catalunya s'han congregat avui a l'avinguda Reina Maria Cristina de Barcelona per fer ballar les seves gegantes i gegantones, totes elles figures femenines, en una jornada solidària per impulsar la investigació del càncer de mama. En la trobada hi han participat també més de 500 músics, que han amenitzat el ball dels gegants.
L'associació "Les gegantes amb tu", organitzadora de l'acte, destinarà el 90% de la recaptació a un projecte de l'hospital Vall d'Hebron Institut d'Oncologia (VHIO), que estudiarà en profunditat les alteracions moleculars del càncer de mama. L'altre 10% anirà a parar a la fundació d'ajuda oncològica Oncovallés, que representa les persones afectades de càncer i els seus familiars.
Els Mossos d'Esquadra han detingut quatre persones, dos homes i dues dones, com a presumptes autores de dos delictes de robatori amb força i de dos robatoris violents a la zona del Baix Penedès, ha informat la policia catalana aquest diumenge en un comunicat.
Les dues dones seleccionaven les víctimes i les entretenien fins que arribaven els dos homes, que eren els que cometien els assalts, i a un d'ells se li atribueixen a més dos robatoris amb força en habitatges del barri marítim de Coma-Ruga, al municipi d'El Vendrell (Tarragona).
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha presidit l'acte d'homenatge a Ernest Lluch a Maià de Montcal.
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha replicat les declaracions del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, que ha demanat un tracte bilateral amb l'Estat perquè "Catalunya s'ho ha guanyat". El líder socialista veu amb bons ulls que el president vulgui un tracte directe amb l'Estat però li demana que no abandoni altres mecanismes multilaterals i que, per tant, rectifiqui i vagi a la conferència de presidents autonòmics.
Més d'un milió de persones han votat ja al migdia en la primera ronda de les eleccions primàries per representar el centre-dreta francès, segons ha informat el president del comitè organitzador. Els comicis estan transcorrent sense incidències, en espera d'la publicació dels primers resultats oficials.
Les xifres concretes de participació se situen en 1.138.000 persones, aproximadament i d'acord amb el primer recompte d'assistència efectuat en un 67% dels col·legis electorals. Els sondejos inicials situaven a Alain Juppé com a favorit a les primàries d'aquest diumenge.
Un total de 131 persones han mort en accidents de trànsit a Catalunya del començament d'any ençà, fet que suposa un 17% menys que en el mateix període de l'any passat, mentre que una mica més de 700 han quedat ferides. El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha donat avui a conèixer aquestes dades coincidint amb la celebració del 'Dia mundial en record de les víctimes d'accidents de trànsit', una jornada en què les associacions de víctimes duen a terme activitats en record de les persones que van perdre la vida a la carretera.
Desenes d'usuaris de l'N-240 han tornat a exigir aquest diumenge al ministeri de Foment mesures contra la sinistralitat en el tram entre Lleida i Montblanc amb el tall de la via a les Borges Blanques. És el segon tall de la carretera que s'ha fet en un mes i ha aplegat més de 200 persones. En aquest cas, el trànsit s'ha interromput des de les dotze i durant gairebé tres quarts d'hora al quilòmetre 71, a l'altura del complex Masia Salat, al terme de la capital de les Garrigues. El 23 d'octubre es va fer la primera protesta al mateix punt entre Lleida i Juneda (al quilòmetre 83) on una setmana abans havia perdut la vida una jove de 27 anys de la capital de les Garrigues,
Ho ha dit al paranimf de la Universitat de Barcelona, que acull aquesta hora l'acte del Govern en homenatge les persones que van lluitar per les llibertats i la democràcia durant la dictadura franquista.
L'AVE copa el 61,4% dels viatgers que opten entre el tren i l'avió per viatjar entre Madrid i Barcelona, el corredor interpeninsular de més trànsit, segons dades de Renfe. Destaca així mateix la connexió transversal (sense passar per Madrid) entre Barcelona i Màlaga, que en els últims dotze mesos ha augmentat un 7,1% el nombre d'usuaris.
El paranimf de la Universitat de Barcelona acull aquesta hora l'acte del Govern en homenatge les persones que van lluitar per les llibertats i la democràcia durant la dictadura franquista. L'acte l'encapçala el conseller d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, Raül Romeva.
Una dotzena d'estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrials i Aeronàutica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) de Terrassa participaran amb el seu monoplaça elèctric en la Fórmula SAE Australasia, que tindrà lloc del 8 al 12 de desembre a Melbourne (Austràlia). És una competició reservada a estudiants que mesura el disseny i la competició dels monoplaces, els alumnes de la UPC presentaran l''ecoRZ 2016', un bòlid que va "de 0 a 100 quilòmetres per hora en 2,6 segons", que és sostenible i està fet amb materials lleugers, ha explicat un dels integrants de l'equip català, Ivan Valencia.
L'acord polític encara no detalla el repartiment de carteres. Segons el sistema polític basc, el candidat a lehendakari en té prou amb una majoria simple per sortir escollit. L'acord amb els socialistes no garanteix la majoria absoluta durant la legislatura, però és el primer pas per posar-se en marxa.
L'exministre d'Afers Estrangers i de Cooperació, José Manuel García-Margallo, defensa combinar "fermesa" i "flexibilitat" per afrontar la situació a Catalunya i, tot i que admet que parlar amb els independentistes és "infructuós", avisa que una part de la població catalana "espera una proposta de diàleg i entesa". García-Margallo demana que el Govern sigui ferm a defensar la unitat d'Espanya, la igualtat de drets i deures dels espanyols i la solidaritat entre les diferents Comunitats Autònomes. I això implica, subratlla l'excap de la diplomàcia, deixar clar que "cap referèndum de secessió es farà a Catalunya, entre d'altres coses perquè no tindria cap efecte jurídic". "Una secessió unilateral no seria reconeguda mai per les Nacions Unides i si no és reconeguda per les Nacions Unides, al no ser un Estat no podria ni tan sols demanar l'ingrés a la UE", assegura.
Un jove de 19 anys ha resultat ferit crític després de ser agredit amb una arma blanca en una baralla a Tarragona. Els fets han passat al carrer Caputxins, a l'altura del número 11, durant la nit de dissabte, passades les 23 hores. Els Mossos d'Esquadra han detingut una persona com a presumpte autor d'una temptativa d'homicidi a les 4.30 hores. La investigació continua oberta per esbrinar si hi ha més implicats. Fins al lloc dels fets s'han desplaçat dues unitats del Servei d'Emergències Mèdiques (SEM), que han traslladat el ferit, en estat crític per una ferida a la zona femoral, a l'Hospital Joan XXIII de Tarragona.
L'Ajuntament de Barcelona ha iniciat l'última fase de les obres per urbanitzar la plaça de les Dones, al barri de Roquetes, que estarà enllestida a mitjans del 2017 i comptarà amb una obra escultòrica en homenatge a les dones que van lluitar per millorar la qualitat de vida d'aquesta zona de la ciutat. L'espai, delimitat pels carrers Les Torres, Nou Barris i Port de la Selva i dissenyat entre l'ajuntament i les entitats veïnals, té uns 4.100 metres quadrats de superfície, segons ha informat el consistori en un comunicat.
El nou president de SCC, Mariano Gomà, ha demanat a C's, el PSC i el PP català que s'aliïn per rubricar un futur acord de Govern com a "front important" davant de l'independentisme. En una entrevista d'Europa Press poc després del seu nomenament, ha assegurat que aquests tres partits tenen un "ADN bastant semblant" i veu possible que puguin sumar les seves forces per arribar al Govern, que seria un somni per a ell.
"Quan defenses els drets dels catalans i les demandes de referèndum, ja no saps més que dir-los", ha assegurat Santi Vidal a El Matí de Catalunya Ràdio. Vidal critica que el Senat no és efectiu i que la feina "és residual", i que per això s'avorreix. El senador i jutge ara suspès, s'enfronta demà a la justícia per veure si li redueixen la pena de la inhabilitació. "Espero que demà el resultat sigui satisfactori i pugui tornar a fer de jutge".
Aquest matí la PAH Barcelona té previst presentar un nou edifici d'habitatges "d'obra social" al districte de Gràcia. Al migdia, la Plataforma Prou Morts a l'N-240 tallarà la via a les Borges Blanques per reclamar solucions a la sinistralitat.
El paranimf de la Universitat de Barcelona acollirà l'acte del Govern en homenatge les persones que van lluitar per les llibertats i la democràcia durant la dictadura franquista. L'acte l'encapçalarà el conseller d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, Raül Romeva.
A Maià de Montcal, el primer secretari del PSC, Miquel Iceta, presidirà l'acte d'homenatge a Ernest Lluch.
Ja a la tarda, a Panamà, els consellers Baiget i Rull visitaran l'ampliació del Canal de Panamà acompanyats per les empreses de la missió comercial d'Acció i el Port de Barcelona.