Barcelona
Dilluns, 13 de febrer de 2017
Esquerra Republicana (ERC) i Compromís tenen intenció de registrar aquest dimarts en el Congrés una sol·licitud de creació de comissió d'investigació per determinar el paper del Banc d'Espanya i de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) en la sortida a borsa de Bankia. La iniciativa s'ha impulsat després que la Secció Tercera de la Sala Penal hagi ordenat al jutge Fernando Andreu, que instrueix el 'cas Bankia', que citi a declarar com investigats als responsables del Banc d'Espanya (BdE) i de la CNMV que tenien sota la seva competència la supervisió de BFA-Bankia en el moment de la seva constitució i posterior sortida a borsa de l'entitat.
El president de Societat Civil Catalana (SCC), Mariano Gomà, ha lamentat aquest dilluns a Madrid els casos “recents” de “coaccions” a integrants del poder judicial, en una trobada que l’entitat ha mantingut amb el fiscal general de l’Estat, José Manuel Maza Martín. Gomà ha afirmat que aquestes coaccions també es donen a entitats i persones “que defensen la legalitat” a Catalunya, i “fins i tot a ciutadans que no comparteixen els plantejaments independentistes”. SCC també ha traslladat a Maza el malestar per les “irregularitats” que hi ha “reiteradament” a Catalunya durant els períodes electorals i la sentència que anul·la l’acord de ple de l’Ajuntament de Reus pel qual la ciutat s’adheria a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI).
Sergi Alcàzar
Sergi Alcàzar
El líder del PP a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández, ha criticat aquest dilluns el "silenci sepulcral" de l'alcaldessa, Ada Colau, durant el congrés de Podem de Vistalegre II. "Pot ser que les prioritats de Colau ja siguin unes altres: Deixar enrere Podem i centrar-se en els Comuns?", ha assenyalat el dirigent popular.
La Guàrdia Urbana de Lleida va detenir la matinada de dissabte dos homes, originaris de l'Equador, com a presumptes autors d'un delicte d'atemptat als agents. Els fets van tenir lloc cap a les 3.50 hores quan una patrulla del cos va observar un turisme circulant en sentit contrari pel carrer Príncep de Viana. El conductor va fer cas omís a les indicacions dels agents per tal que s'aturés i va continuar la marxa a més velocitat per diversos carrers, sense respectar semàfors i senyals de trànsit i posant en risc els altres usuaris de la via, fins que finalment va poder ser detingut.
Un home de 66 anys ha resultat ferit greu aquest dilluns al matí en ser atropellat al nucli urbà de Rubí (Vallès Occidental) segons ha informat el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Els fets han tingut lloc poc abans de les deu del matí a l’altura del número 13 de l’Avinguda dels Estatuts. Tres unitats del SEM s’han desplaçat al lloc dels fets al costat d’altres efectius dels cossos d’emergències i han traslladat l’individu a l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona. Un cop allà el ferit ha estat ingressat a la Unitat de Cures Intensives (UCI).
Barcelona projecta acollir el centre especialitzat en càncer infantil més important d'Europa, una iniciativa que compta amb el suport, entre d'altres, de la Fundació Leo Messi i de la Fundació del Barça, i que serà presentada dimecres que ve, amb motiu del dia internacional del Càncer Infantil. Aquestes fundacions contribuiran a la creació d'un centre especialitzat en càncer infantil, impulsat per l'Hospital Sant Joan de Déu, que treballarà tant en la investigació com en el tractament de pacients, segons ha informat avui la Fundació del club.
La Policia Municipal de Girona ha detingut una parella amb 100 grams de cocaïna repartits en dos paquets amagats dins d'una bossa amb bolquers i darrere la cadireta infantil del cotxe. L'agent encarregat d'aturar els cotxes durant un control va veure com el conductor i la dona que anava a la part de darrere del vehicle amagaven alguna cosa. Per això, va aturar el vehicle en el qual també viatjava el fill de la parella. Durant l'escorcoll, van trobar els dos paquets de droga i, també, 3.045 euros en efectiu.
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat preveu actualitzar el protocol de prevenció i resposta a la mutilació genital femenina abans d'acabar l'any. El secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, Oriol Amorós, ha assegurat a Efe que el grup de treball sobre les mutilacions genitals femenines ultima el Pla d'Acció bianual, que es presentarà aquest any.
El líder del PPC, Xavier García Albiol, vol que el seu partit sigui un "referent" per als catalans cansats i "fins a les celles" del debat sobiranista i, per a això, impulsarà canvis en el pròxim congrés, com un relleu "profund" a la cúpula o creant un "òrgan consultiu" amb independents. En roda de premsa, Albiol ha expressat la seva "satisfacció" pel congrés nacional del PP d'aquest cap de setmana, en el qual, ha dit, Mariano Rajoy "va reafirmar" en el seu discurs la política del PP Català.
Els Bombers de Barcelona han fixat una placa de grans dimensions que s'ha desprès aquest dilluns a causa del temporal de vent de l'edifici que alberga la seu de l'empresa Zurich Assegurances. Segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona, la placa s'ha desprès sobre les 8.30 hores i, després d'avisar els bombers, aquests l'han fixat ràpidament. Es tracta de l'edifici situat en el número 200 de la Via Augusta de la capital catalana i l'incident no ha causat ferits.
El diputat d'ERC en el Congrés Gabriel Rufián ha criticat avui el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, per haver comparat aquest cap de setmana la independència catalana amb una amputació dolorosa i ha replicat: "L'imperi espanyol és una història d'amputacions. Té moltes i la pregunta és per què".
Ha començat la trobada empresarial pel Corredor Mediterrani a Tarragona. En aquests moments, s'està presentant el nou canal de comunicació El Corredor Mediterrani on es detalla l'estat actual de les obres, les xifres i l'actualitat més recent.
Espanya incomplirà els objectius de dèficit públics marcats per la Comissió Europea aquest any i el vinent. Les previsions econòmiques d’hivern publicades aquest dilluns per Brussel·les indiquen que, amb un dèficit del 3,5% pel 2017 i del 2,9% pel 2018, el govern espanyol es desviarà en quatre i set dècimes dels objectius marcats, que eren del 3,1% i el 2,2%, respectivament.
Els Mossos d’Esquadra i la policia espanyola van desmantellar el passat 1 de febrer a Barcelona una organització dedicada al tràfic de drogues a nivell internacional amb la detenció de 18 persones, acusades d’un delicte contra la salut pública, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. 13 dels arrestats han ingressat a presó.
L'exministra de Sanitat Ana Mato declara avui en el judici pel cas Gürtel.
L’Ajuntament de Barcelona ha activat aquest dilluns a les 09.15 hores l’alerta del Pla Bàsic d’Emergència per mala mar ja que les onades poden superar els 2,5 metres a les platges. La probabilitat és superior al 30%, segons el consistori. De fet, la boia situada davant el Port de Barcelona –gestionada per Ports de l’Estat- ha registrat en les darreres hores ones d’una mitjana de 3 metres amb pics màxims de 5 metres.
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en funcionament aquest dilluns 13 de febrer quatre nous radars de tram a l’A-7 a Tarragona i a la C-66 -entre Corçà (Baix Empordà) i Sant Joan de Mollet (Gironès)- amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir-hi la sinistralitat.
Després que el president espanyol, Mariano Rajoy, sortís ahir reelegit com a president del PP, avui ha parlat a Los Desayunos de TVE i ha assegurat que "és un honor com a militant del PP".
L'exministra de Sanitat i exdona del qual fos alcalde de Pozuelo de Alarcón Jesús Sepúlveda, Ana Mato, se senti avui davant del tribunal de l'Audiència Nacional que jutja als 37 acusats per la primera època de la trama Gürtel (1999-2005) per declarar com a|com partícip a títol lucratiu pels delictes presumptament comesos pel seu exmarit. També estaran obligats a comparèixer el representant legal del PP i la dona de l'exalcalde de Majadahonda Guillermo Ortega, Gema Matamoros.
Les carreteres i autopistes de Catalunya no han registrat cap víctima mortal aquest cap de setmana, entre les 15.00 hores de divendres i les 20.00 hores d'aquest diumenge, ha informat el Servei Català de Trànsit en un comunicat.
Com cada dilluns, les executives dels principals partits de Catalunya es reuneixen per valorar l’actualitat política. A les 12.00h, el coordinador general del Partit Popular Català, Xavier Garcia Albiol, oferirà una roda de premsa per exposar-ne les seves conclusions. El PDeCat atendrà els mitjans de comunicació a un quart d’una, ERC ho farà a dos quarts i el PSC a la una del migdia.
Altrament, a les 12.15h, l’Ajuntament de Barcelona explicarà novetats en relació amb el programa municipal ‘Ciutat Refugi’, dos dies després del Gran concert pels refugiats, organitzat per la campanya “Casa Nostra, Casa Vostra” que va reunir més de 15.000 persones i músics de molts estils i orígens diferents al Palau Sant Jordi.
Ja a la tarda, l’Ajuntament de la capital catalana lliurarà la Medalla d’Or de la Ciutat, a títol pòstum, a Muriel Casals. L’acte serà a les 18.00h. Una hora més tard, a les set de la tarda, l’expresident de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, i el diputat del PDeCAT al Congrés dels Diputats Francesc Homs participaran en un col·loqui a l’Ateneu Barcelonès.
Entre els actes de l’agenda d’avui també destaca la reunió que faran 300 empresaris a Tarragona per exigir al president de l’Estat espanyol, Mariano Rajoy, que es comprometi amb el Corredor del Mediterrani.
Algunes portades del dia