Sobre el paper, Fernando Alonso ho tindrà complicat al GP de la Gran Bretanya per seguir amb el seu ritme de puntuació. Mentrestant, Carlos Sainz respon a l'altra cara de la moneda, ja que els Ferrari tornen a rendir i el madrileny es retroba amb un traçat molt a especial per a ell.
CRÒNICA | Max Verstappen segueix guanyant-ho tot a Silverstone i Fernando Alonso salva una setena posició
Max Verstappen segueix guanyant-ho tot al GP de la Gran Bretanya i Fernando Alonso salva una setena posició. Tot i que Silverstone no era ni de bon tros el seu escenari ideal, l'espanyol d'Aston Martin ha aconseguit millorar la seva novena posició inicial fins a la setena definitiva
🏎️ 52/52
Max Verstappen guanya el Gran Premi de Gran Bretanya, seguit de Norris i Hamilton. Fernando Alonso ha estat 7è i Carlos Sainz, 10è.
🏎️ 49/52
Els 2 McLaren estan aguantant els atacs dels dos Mercedes, Verstappen lidera sense problemes.
🏎️ 46/52
Problemes per a Gasli, que haurà d'abandonar. Checo Pérez avança Fernando Alonso.
🏎️ 35/52
Desastre per a Carlos Sainz, que ha perdut 3 posicions en un moment. L'han superat Checo Pérez, Albon y Leclerc.
🏎️ 41/52
Hamilton ataca Norris, a la recerca de la segona posició, però el britànic no ho està aconseguint. També ho intenta Checo Pérez (8è) amb Carlos Sainz.
🏎️ 37/52
Segueix en pista el Safety Car. Tot es manté igual.
🏎️ 35/52
Hamilton puja fins a la 3ª posició i Alonso a la 6ª. Carlos Sainz cau a la 7ª posició i es queda amb neumàtics durs.
🏎️ 33/52
S'incendia el cotxe de Magnussen i ho canvia tot. Surt el Safety Car.
🏎️ 31/52
Fernando Alonso segueix sense entrar a canviar neumàtics i aguanta a la 4ª posició.
🏎️ 23/52
Russell està rodant al mateix ritme que Leclerc, però el monegasc ara es trobarà amb trànsit. L'overcut de l'anglès comença a prendre forma.
🏎️ 21/52
La batalla estratègica pot cobrar-se Alonso com a víctima. Gasly roda molt a prop i el seu ritme és molt similar.
🏎️ 20/52
Verstappen, comunicant-se molt per ràdio. Es nota que el neerlandès no ho veu tan clar com altres caps de setmana.
🏎️ 19/52
Leclerc entra, protegint-se-se de l'undercut de Russell.
🏎️ 17/52
'Checo' Pérez segueix sent l'únic que progressa. El mexicà es fica als punts en detriment d'Albon. Les seves pròximes víctimes, Gasly i Alonso.
🏎️ 14/52
Pérez es desfà d'Stroll i ja és onzè.
🏎️ 12/52
Està plovent molt intensament a l'oest del traçat, però no s'espera que les precipitacions afectin la carrera. De moment.
🏎️ 11/52
Gasly s'apropa perillosament a Fernando Alonso en la lluita per la vuitena posició.
🏎️ 9/52
Esteban Ocon es retira per problemes mecànics.
🏎️ 8/52
'Checo' Pérez comença la seva remuntada, però s'ha posat en tretzena posició de manera dubtosa. Potser hi ha investigació.
🏎️ 7/52
Hamilton avança Fernando com un avió.
🏎️ 6/72
Charles Leclerc en problemes! Russell i Sainz, ensenyant-se.
🏎️ 5/52
Carlos Sainz, sisè, ha perdut posició amb George Russell.
🏎️ 3/52
Fernando Alonso roda setè després d'aprofitar les males sortides també de Hamilton i Albon.
🏎️ 1/52
Silverstone rugeix davant el lideratge d'un dels seus.
🏎️ 1/52
Norris es posa primer davant la mala sortida de Max Verstappen.
🏎️ 1/52
Arrenca la carrera a Silverstone.
Carlos Sainz haurà de competir de tu a tu en la sortida amb el seu company d'equip i enemic més íntim Charles Leclerc, un pilot que, dit clar, està sent el seu principal enemic durant aquesta temporada. Tot i això, segueix sent el madrileny el primer dels Ferrari a la general amb un rèdit de 10 punts.

Amb els Aston Martin tan enrere, Fernando Alonso es remetia a la meteorologia com la seva millor carta per a remuntar, però, a hores d'ara, llueix el sol a Silverstone.

Mentrestant, amb Fernando Alonso novè, el seu company d'equip, Lance Stroll, sortirà des de la dotzena plaça, tenint de company de línia el Haas de Nico Hulkenberg.

Però qui serà el primer escull per a Fernando Alonso a partir de les 16:00 h és Alexander Albon, un home que venia rodant a molt bon ritme amb el Williams durant tot el cap de setmana i que, després de colar-se a la Q3 a Àustria i al Canadà, suma la seva tercera qualificació consecutiva la top 10, aquest cop, sortint vuitè.

La sisena i setena posició seran per a George Russell i Lewis Hamilton, dos dels monoplaces que es van situar per davant d'un Fernando Alonso que tindrà molt trànsit per davant si pretén tornar a pujar al podi. Amb tot, aquest cop és francament difícil que ho faci.

Per darrere d'una segona línia taronja i platejada, es troben els Ferrari de Charles Leclerc i Carlos Sainz, dos homes que, després de la polèmica que va perjudicar el madrileny a Àustria, van tornar a fer saltar guspires durant la qualy d'aquest dissabte per la ironia del monegasc.
Leclerc tira de ironía por radio tras ser adelantado por Carlos Sainz
— DAZN España (@DAZN_ES) July 8, 2023
"Muy bonito Carlos, muy bonito"#BritishDAZNF1 🇬🇧 pic.twitter.com/rfU6vB7aqq
I no només brillants pel nou delivery que estrenaven al seu traçat local, sinó que, impulsats amb quatre millores en el seu monoplaça, Lando Norris ha aconseguit colar-se en primera línia, sent Oscar Piastri el tercer classificat.

Així va quedar reflectit en la qualy d'ahir. Fernando Alonso va estar a punt de caure a la Q1, però, per 19 mil·lèsimes, va ser 'Checo' Pérez qui va quedar fora a la primera tanda. Finalment, el '14' sortirà des de la novena posició, sent la pole per a Max Verstappen per davant de dos brillants McLaren.

Silverstone és un dels traçats més ràpids del calendari. Llargues rectes i molts revolts a fons signifiquen que els Aston Martin de Fernando Alonso i de Lance Stroll estan lluny de poder competir per coses grans. A més a més, el fet que diverses escuderies arribin al GP de la Gran Bretanya amb millores han allunyat molt l'asturià de les posicions de dalt.
