Avui és el dia. L'Espanyol es juga a cara o creu la salvació contra Las Palmas a partir de les 18:30 hores a l'RCDE Stadium. El conjunt perico arriba a aquesta darrera jornada amb dos punts de rèdit sobre el Leganés, que és el seu únic rival per la permanència a LaLiga EA Sports. El combinat madrileny juga el seu darrer partit contra el Valladolid, i si guanya, obliga, l'Espanyol a fer-ho també perquè un empat afavoriria als pepineros pel goal average.
CRÒNICA | L'Espanyol supera les seves pors contra el Las Palmas (2-0) i assoleix l'anhelada salvació
L'Espanyol ha hagut de batre el Las Palmas i les seves pròpies pors per assolir l'anhelada permanència a Primera Divisió (2-0). En un partit en què el nerviosisme ha impedit veure un conjunt blanc-i-blau imponent, un gol de penal de Javi Puado i una diana de Pere Milla en els minuts finals ha segellat la salvació perica. Ha estat una tarda carregada de tensió a l'RCDE Stadium, sobretot amb la golejada del Leganés al Valladolid, però finalment els homes de Manolo González han fet els deures i han regalat a la seva afició una victòria que serà recordada durant anys.
FINAAAAAL a Cornellà. L'Espanyol seguirà a Primera Divisió la propera temporada.
⚽ GOOOOOL DE L'ESPANYOL (2-0)
Marca Pere Milla.

🔄 Aguado i Sergi Gómez entren per Roberto y Urko.
⚽ GOOOOOL DE L'ESPANYOL (1-0)
Marca Javi Puado amb un penal més que dubtós.

L'Espanyol segueix sense generar perill.
El Las Palmas està jugant molt millor contra un Espanyol massa nerviós.
❗❗ Jaime Mata es queda sol i Joan Garcia envia a córner.
🟢 En joc la segona part
🔴 DESCANS AL RCDE STADIUM (0-0)
I el tercer del Leganés, que ja té la victòria al sac.
I ara sí, 2-0 del Leganés.
El 2-0 del Leganés ha estat anul·lat; es manté l'1-0.
Segon gol del Leganés. Marca Cissé.
💦 Pausa per hidratació a tots dos partits.
Javi Hernández avança el Leganés en l'altre partit decisiu en la lluita per eludir el descens (1-0).
A l'altre partit, el Leganés està assetjant el Valladolid, però segueix sense obrir la llauna.
Falta lateral que Herzog remata massa centrat.
🟨 Edu Expósito, per tallar un contraatac.
Xut llunyà de Loiodice i Joan Garcia atura en dos temps.
Centro de Romero i Roberto remata amb el cap per damunt del travesser.
El Las Palmas intenta fer-se amb el control de la pilota. L'Espanyol no té pressa.
Bon inici de l'Espanyol. Ben plantat al terreny de joc.
🟢 Comencen els partits a Cornellà i a Leganés
L'Espanyol haurà de plantejar el partit d'aquesta tarda sense un dels seus homes més importants: Marash Kumbulla. El central albanès va veure la seva desena targeta groga contra l'Osasuna (2-0) i està sancionat. Per la seva part, el Las Palmas no podrà comptar amb José Campaña, que també haurà de complir cicle després de veure la cinquena groga en la darrera jornada.
📸 @JoseGCampana 💛💙#LasPalmasRayo #LaUniónHaceLasPalmas #LaUniónDePorVida #75AniversarioUD pic.twitter.com/59tI5F2Rpn
— UD Las Palmas (@UDLP_Oficial) May 11, 2025
L'Espanyol semblava haver assolit l'objectiu de la permanència ara fa unes setmanes, però cinc jornades consecutives perdent tenen l'equip blanc-i-blau jugant-se la vida en aquesta última data.

Així ha rebut l'afició de l'Espanyol el seu equip.


Mentre que l'Espanyol té pràcticament impossible retenir Joan Garcia de cara a la pròxima temporada, Las Palmas haurà d'acceptar que Alberto Moleiro marxarà a finals de curs. El tinerfeny és el gran talent del combinat insular i, en vista que el seu equip jugarà a Segona Divisió, buscarà fer un nou salt en la seva carrera a partir d'aquest estiu.

El Valladolid ho ha perdut tot en aquesta segona volta menys un partit, precisament, contra el Las Palmas. El conjunt canari, com el val·lisoletà, també descendit, acumula 5 derrotes consecutives.

Onze de circumstàncies del Las Palmas per al partit d'avui. Sense jugar-se res, ja descendits matemàticament, Diego Martínez ha deixat fora de la convocatòria els futbolistes més importants de la plantilla, com Moleiro.

XI del Las Palmas: Horkas; Marvin, Herzog, McKenna, Mika Mármol; Essugo, Sergio Viera, Loiodice, Manu Fuster, Benito; i McBurnie.
🆙 ¡Aquí está nuestro XI para medirnos al @RCDEspanyol! #EspanyolLasPalmas #LaUniónHaceLasPalmas #LaUniónDePorVida #75AniversarioUD pic.twitter.com/UiH0Q81jBw
— UD Las Palmas (@UDLP_Oficial) May 24, 2025
Manolo González aposta per un onze ofensiu, amb Jofre ocupant la banda dreta per davant d'Antoniu Roca. En canvi, a la defensa, Cabrera guanya la partida a Kumbulla. Jugadors interessants com Kral o Pere Milla esperaran la seva oportunitat des de la banqueta.

XI de l'Espanyol: Joan Garcia; El Hilal, Calero, Cabrera, Romero; Urko, Pol Lozano, Edu Expósito; Jofre, Puado, Roberto.
📋 𝐉𝐚 𝐭𝐞𝐧𝐢𝐦 𝐚𝐥𝐢𝐧𝐞𝐚𝐜𝐢𝐨́!
— RCD Espanyol de Barcelona (@RCDEspanyol) May 24, 2025
▶️ Aquest és l’11 de Manolo González!#EspanyolLasPalmas #RCDE pic.twitter.com/Z8wtVACoYT
El Valladolid només ha sumat un punt en aquesta segona volta. Per la qual cosa, és fàcil esperar una victòria del Leganés, que s'ho juga tot a Butarque contra el cuer. En cas de victòria pepinera, l'Espanyol estaria obligat a guanyar per salvar-se. En un hipotètic cas en què l'equip de Borja Jiménez guanyés i l'Espanyol empatés o perdés, el combinat perico estaria a Segona.
El Leganés és l'únic rival de l'Espanyol en l'objectiu de la permanència. El conjunt pepinero arriba a aquesta jornada a dos punts de l'Espanyol, però val a dir que, en cas d'empat a unitats quan ambdós partits acabin, seran els madrilenys els qui romanguin a Primera Divisió perquè tenen el goal average a favor.

Partit de vida o mort a l'RCDE Stadium a partir de les 18:30 hores. L'Espanyol es juga la permanència a LaLiga EA Sports a cara o creu contra el Las Palmas. Tot, mentre, de manera simultània, el Leganés resol el seu darrer compromís del campionat contra el Valladolid.
