Dimecres, 1 de març de 2017
La próxima temporada Luis Enrique Martínez ja no serà entrenador del Barça. El tècnic asturià acabarà una nova etapa de la seva carrera a les banquetes amb un tercer any i definitiu dirigint el primer equip blaugrana amb un magnífic palmarès de vuit títols (encara amb mitja temporada per disputar-se).
[Consulta la trajectòria de Luis Enrique amb el Barça]
EFE
El Barça sigue sumando en su carrera por el título de Liga. Los blaugrana, con más efectividadque fútbol, superan al Sporting de Gijón (6-1) y crecen en sensaciones. Luis Suárez y Leo Messi se ahorran minutos con el partido sentenciado mientras que Andrés Iniesta y Gerard Piqué lo ven desde el banquillo.
[Llegeix la crònica del partit]
EFE
El Reial Madrid ha empatat contra el Las Palmasen un partit decebedor dels blancs, en què ha tornat a aparèixer l'èpica, però que finalment ha deixat el liderat al Barça. L'empat és sinònim a victòria pels blaugrana, i més en el moment actual de la temporada. Els de Zinedine Zidane tenen un partit menys que la resta de rivals, però ja no depenen d'ells mateixos per ser campions.
[Llegeix la crònica del partit]
EFE
La superioritat numèrica no sempre es tradueix en bon resultat. L'Espanyol ha empatat a 2 en la seva visita a Balaídos en un partit boig que han disputat amb un jugador més durant tota la segona part. El Celta de Berizzo ha demostrat que no es rendeix tot i les adversitats.
[Llegeix la crònica del partit]
EFE
Empata el Reial Madrid! Gol de Cristiano Ronaldo!
El portuguès ha rematat amb el cap una centrada de córner. El Madrid somia amb la remuntada.
Gol de Cristiano Ronaldo de penal! Redueix distàncies el Madrid!
Cristiano Ronaldo ha provocat un penalti i ell mateix l'ha llançat i no ha perdonat. Quan falten dos minuts per al final del temps reglamentari, el Madrid redueix distàncies al Bernabéu.
Gol de Boateng! El Madrid contra les cordes!
Error garrafal de Keylor Navas que Boateng ha aprofitat per marcar el tercer gol de Las Palmas.
Gol de Jonathan Viera! S'avança Las Palmas al Bernabéu!
El davanter de Las Palmas ha llançat un penal i no ha perdonat davant Keylor Navas.
Canvi a l'Espanyol
Entra Jurado en el lloc de Jurado. Canvi de peces per canviar una tendència: Quique Sánchez Flores vol la iniciativa del matx.
Expulsió de Gareth Bale
El gal·lès ha reaccionat malament a una recriminació d'un jugador de Las Palmas i ha vist dues targetes grogues seguides: una per la falta realitzada i l'altra per l'empenta.
Mitja part al Bernabéu
Reial Madrid i Las Palmas empaten a un gol. Isco ha avançat als homes de Zidane però Tana l'ha neutralitzat a la següent jugada. El Madrid necessita millorar.
Mitja part a Balaídos
Espanyol i Celta estan lliurant un partit emocionant la primera part del qual ha finalitzat amb l'expulsió de Fontàs per doble targeta groga.
Gol de Piatti! L'Espanyol no es rendeix a Balaídos!
Caicedo ha prolongat i Piatti ha aparegut al segon pal per superar per baix a Rubén. Reaccionen els homes de Quique Sánchez Flores.
Gol de Wass! Es torna a avançar el Celta!
Xut des de la frontal de Wass que ha entrat per l'escaire de la porteria de Diego López. El Celta torna a manar al marcador.
Gol de Gerard Moreno! L'Espanyol empata el partit!
El davanter blanc-i-blau ha rematat un córner picat per Piatti i ha empatat el partit.
El tècnic asturià ha comunicat que deixarà el Barça a final d'aquesta temporada.
[Llegeix totes les declaracions de la renuncia de Luis Enrique]
Gol de Iago Aspas! S'avança el Celta!
El davanter ha xutat de forma magistral una falta a la frontal de l'àrea. Diego López no ha pogut fer res i el conjunt local ha marcat el primer gol del partit.
Lesió de Marc Navarro
El lateral de l'Espanyol s'ha trencat i ha hagut de ser substituït per Javi López.
El Celta domina el partit
Domini territorial del Celta, però l'Espanyol tampoc pateix. Els de Quique Sánchez Flores estan ben ordenats al seu camp i esperen l'errada local per sortir al contraatac.
Gol del Las Palmas! Empat de Tana!
Gol del Madrid! Gol d'Isco.
El malagueny ha rebut una bona passada de Kovacic i ha definit molt bé davant Javi Varas.
Gol anul·lat a Morata
El davanter del Reial Madrid ha rematat una centrada de Bale, però estava avançat. El linier ha encertat.
Madrid
Keylor; Carvajal, Ramos, Nacho, Marcelo; Kovacic, Kroos, Isco; Bale, Cristiano i Morata.
Banqueta: Casilla, Pepe, Lucas, Asensio, Modric, James i Benzema.
Las Palmas
Varas; Simón, Lemos, Bigas, Castellano: Roque Mesa, Vicente, Viera; Tana, Jesé i Boateng.
Banqueta: Lizoain, D. García, Mateo García, Aythami, Momo, Hernán Trujillo i Halilovic.
Celta
Rubén; Hugo Mallo, Cabral, Fontàs, Jonny; Wass, Radoja, Marcelo Díaz; Aspas, Guidetti i Sisto.
Banqueta: Sergio; Sergi Gómez, Jozabed, Pape Cheikh, Bongonda, Beauvue i Rossi.
Espanyol
Diego López; Marc Navarro, Óscar Duarte, Diego Reyes, Aarón; Javi Fuego, David López; Hernán, Piatti; Gerard i Caicedo.
Banqueta: Andrés Prieto; Víctor Álvarez, Javi López, Diop, Marc Roca, Jurado i Reyes.
El Barça segueix sumant en la seva carrera pel títol de Lliga. Els blaugrana, amb més efectivitatque futbol, superen l’Sporting de Gijón (6-1) i creixen en sensacions. Luis Suárez i Leo Messi s’estalvien minuts amb el partit sentenciat mentre que Andrés Iniesta i Gerard Piqué el veuen des de la banqueta.
[Llegeix la crònica del partit]
EFE
Iu Forn: Hem remuntat el 4-0 i tornem a ser líders. Problema: No era el PSG i al Madrid li falten 2 partits...
Iu Forn: Doncs bé, si fem això el dia del PSG, classificats. Llàstima que aquell dia no vindrà l'Sporting...
El croata portava molta estona buscant el gol i ha obtingut el premi. El jugador ha rebut una pilota a la dreta de la porteria de Cuéllar i l'ha superat amb un potent xut amb la dreta que ha entrat pel poc espai que hi havia. Festival de gols al Camp Nou.
Iu Forn: Estic pensant un dia i una hora pitjor per jugar un partit... i no el trobo.
Rakitic ha intentat sorprendre el porter local amb un xut des de fora l'àrea però aquest ha reaccionat molt bé. El Barça vol el sisè, tot i que tampoc s'està tornant boig per aconseguir-lo.
Entra Sergi Roberto, marxa Rafinha. Minuts anecdòtics al Camp Nou.
Xut des de fora l'àrea del brasiler que ha atrapat Cuéllar sense problemes.
Primer gol de Neymar al Camp Nou aquesta temporada a la Lliga Santander. El brasiler ha xutat una falta des de la dreta de l'atac amb molt d'efecte i ha sorprès a Cuéllar, que ha tocat la pilota però no ha pogut evitar que aquesta entrés a la seva porteria.
El croata ho ha provat amb un xut creuat des de lluny amb la dreta. La pilota ha marxat bastant lluny de la porteria visitant.
Amb el partit ben encaminat, el tècnic blaugrana ha decidit fer entrar André Gomes per Messi. El Camp Nou, rendit als peus de l'argentí.
L'argentí ha xutat una falta a la frontal de l'àrea amb un toc subtil que ha tocat la creueta de la porteria de Cuéllar.
Marxa Burgui; entra Isma López.
Per fer un cop de peu a Neymar.
Des de la frontal jugada individual de Denis Suárez, li deixa cap a Messi i l'argentí fa un xut col·locat i amb intenció, però un defensa rival envia la pilota a córner.
Segon gol de Paco Alcácer amb la samarreta del Barça. El d'avui, bona part gràcies a Leo Messi, que li ha fet una passada horitzontal que l'ha deixat sol davant Cuéllar. El de Torrent, amb l'esquerra, no ha perdonat.
Iu Forn: Aquest estiu que no hi ha mundial, ni de res... cal jugar un dimecres a 2/4 de 8?
Iu Forn: Ara surt Alcácer. La segona part promet...
Abans de començar la segona meitat, Luis Enrique mou la primera fitxa: entra Paco Alcácer en el lloc de Luis Suárez.
Iu Forn: Mitja part i guanyem sense voler. Quan vulguem, ho petem...
Després dels primers 45 minuts, el Barça domina en joc i marcador a l'Sporting de Gijón en un partit amb poca tensió competitiva. Burgui, el millor jugador visitant, no ha pogut evitar que el seu equip marxés al descans amb derrota momentània. Messi i Suárez, golejadors blaugrana.
Per subjectar Neymar quan aquest es disposava a realitzar un atac prometedor.
Des de camp propi, contracop impressionant del brasiler. Ell s'ho cuina i ell acaba la feina. En el mà a mà dins l'àrea petita, Cuéllar ha estat més atent i li ha tret el gol ja cantat pel Camp Nou. El quart gol del Barça i el primer de Neymar haurà d'esperar.
Bona jugada des de l'esquerra de l'atac de Burgui, que està jugant amb molta motivació. L'extrem ha pogut retallar distàncies però s'ha topat amb el porter alemany.
Bona jugada del Barça. Rafinha ha deixat enrere la pilota cap a Luis Suárez, que ha disparat des de la frontal amb un xut ras. Cuéllar ha pogut atrapar sense problemes.
La grada d'animació del Camp Nou coreja el nom de Javier Mascherano, un futbolista poc mediàtic però que avui, el dia del seu retorn després de patir una lesió muscular, està rebent el reconeixement de l'estadi.
Els de Luis Enrique treballen els córners i prova d'això és l'última jugada, que ha deixat sol a Rafinha. La rematada del jugador blaugrana, però, ha anat molt desviada.
El Barça està jugant molt còmode i està trobant espais, tot i que gràcies a l'encert dels atacants blaugrana. Messi ha fet una bona passada a Neymar, que ha vist a Suárez dins l'àrea petita i ha volgut enviar-li una passada de la mort. Cuéllar, però, ha evitat el quart gol.
Depredador de l'àrea. Luis Suárez aprofita una pilota morta després d'un mal refús de Babin per xutar de voleia i destrossar la porteria de Cuéllar. L'uruguaià torna la tranquilitat a l'equip.
Per realitzar una entrada a Leo Messi.
Primera ocasió de l'Sporting i gol. Burgui controla des de la banda esquerra i filtra una passada interior per Sergio Álvarez, que li guanya la partida a Busquets. El seu xut toca al pal de Ter Stegen i el refús l'aprofita Castro per fer el 2-1 a plaer.
Majestuosa jugada del Barça. Messi veu Rafinha i li fa una passada mil·limètrica amb l'exterior que el brasiler no sap resoldre.
Després d'un quart d'hora, el Barça té els tres punts al sac. L'Sporting no té cap argument per inquietar la porteria de Ter Stegen i Luis Enrique pot afrontar els pròxims minuts amb la voluntat de donar descans a jugadors intocables i seguir recuperant sensacions de cara al partit contra el París Saint-Germain.
Si algunes veus dins el Barça deien que la possessió no era necessària, s'ha demostrat que contra l'Sporting, el domini de la pilota i del mig del camp han estat sinònims a gols.
Tot i els dos gols, els jugadors del Barça busquen sentenciar el partit. Neymar ha aprofitat una passada a l'espai de Messi i ha estat apunt de marcar amb un xut amb la dreta.
Diagonal de Luis Suárez, una altra vegada a l'esquena dels dos centrals, per quedar-se davant Cuéllar. El davanter uruguaià aprofita la gran passada de Neymar, retalla el porter i remata creuat. Juan Rodríguez, en un intent de refusar la pilota, l'acaba convertint en el 2-0.
Passada en profunditat de Javier Mascherano a l'esquena dels centrals per habilitar Leo Messi. L'argentí, sol davant Cuéllar, supera el porter de l'Sporting de Gijón amb un subtil cop de cap per fer el primer gol del partit.
Primera gran passada entre línies del Barça. Neymar cap a Luis Suárez i l'uruguaià ha estat a punt de caçar la pilota dins l'àrea en posició franca. S'olora el gol del Barça.
El Barça torna a sortir amb el 3-4-3 del Vicente Calderón però inclou una variació. Si a Madrid era Sergi Roberto l'encarregat de convertir-se en lateral, avui, Sergio Busquets endarrereix la seva posició per fer de central i desplaçar així Javier Mascherano al lateral dret.
Primer avís del Barça. Bona jugada trenada de tot l'equip que ha culminat Rafinha amb un xut creuat realitzat amb l'interior del peu esquerre.
Tot i ser un partit decisiu en la carrera pel títol de Lliga, el Camp Nou presenta un pobre aspecte a menys de deu minuts de l'inici. El calendari i l'horari (a les 19:30 hores d'un dia laborable) poden acabar en una de les assistències més baixes de la temporada tot i que no seria estrany que l'estadi se seguís omplint durant la primera part. La temperatura (13 graus centígrads) i l'estat impecable de la gespa, dos elements clau per veure un gran espectacle.
A.T
Nova final de Lliga contra un rival assequible. El Barça juga al Camp Nouper reivindicar-se del mal joc i espera refer-se contra l'Sporting de Gijón. L'objectiu és aconseguir de nou el liderat provisional i posar pressió al Reial Madrid.
[Consulta totes les dades de la prèvia del partit]
Luis Enrique va ser intervencionista contra l'Atlètic de Madrid amb un Barça que necessitava una sacsejada després dels últims partits. La deriva de l’equip ha empès el tècnic a moure peça i buscar alternatives per superar el plantejament dels rivals.
[Luis Enrique repeteix l'esquema del Vicente Calderón]
Barça i Sporting de Gijón ja són sobre la gespa del Camp Nou fent exercicis d'escalfament. El protagonista en aquesta prèvia del partit ha estat el brasiler Douglas Pereira. El lateral, cedit pel Barça a l'Sporting, ha intercanviat unes paraules amb Neymar i Rafinha, dos futbolistes amb qui guarda bona relació després d'estar dues temporades al Camp Nou.
A.T
Barça
Ter Stegen; Mascherano, Umtiti, Jordi Alba; Rafinha, Rakitic, Busquets, Denis; Messi, Suárez, Neymar.
Banqueta: Cillessen, Piqué, Digne, Sergi Roberto, André, Iniesta, Alcácer.
Sporting
Cuéllar; Lillo, Juan Rodríguez, Babin, Echiéjilé; Douglas, Sergio A.; X. Torres, Cases, Burgui; Carlos Castro.
Banqueta: Mariño, Víctor, Traoré, Lora, Isma, Vesga, Cop.
Conscient de la deriva de l’estil des de la seva arribada, la possessió ha passat a un segon terme per centrar el joc en el trident. Deixant la possibilitat que els tres de dalt puguin entrar en rotacions, Luis Enrique ha assegurat que “hi ha una evolució clara perquè ens vénen a pressionar més alt”. El motiu, per tant, són els rivals més que les seves intencions. “Si un rival et permet tocar per generar espais perfecte, però si ja tens espais i pots marcar amb dos tocs...”.
[Consulta totes les declaracions de Luis Enrique]
EFE
Temporada | Competició | Local | Resultat | Visitant |
---|---|---|---|---|
2016/17 | Lliga | Sporting | 0-5 | Barça |
2015/16 | Lliga | Barça | 6-0 | Sporting |
2015/16 | Lliga | Sporting | 1-3 | Barça |
2011/12 | Lliga | Barça | 3-1 | Sporting |
2011/12 | Lliga | Sporting | 0-1 | Barça |
El proper dia 30 de juny a les 19.00h es jugarà el partit de les llegendes de Barça i Manchester United al Camp Nou. Serà un enfrontament de caràcter solidari i amb els beneficis de les vendes de les entrades destinats a la Fundació FC Barcelona.
[Quins jugadors mítics del Barça participaran al partit?]
La marca Barça cada dia és més global i la intenció del club és seguir amb la seva extensió arreu del món. Hong Kong, la Xina i el mercat asiàtic han estat els últims moviments de l'entitat, però no es deixen de banda els Estats Units. El mercat nord-americà ja ha ha esdevingut un dels grans passos després d'obrir l'Oficina de Nova York.
[En quina direcció creix la marca Barça?]
Ter Stegen; Mascherano, Umtiti, Jordi Alba; Rafinha, Rakitic, Busquets, Denis; Messi, Suárez, Neymar.
El president de la UEFA, Aleksander Ceferin, ha anunciat que en el cas que els blaugrana arribessin a la final de la Champions League, Messi i Neymar podrien quedar-se sense jugar per culpa del Brèxit.
[Quin és el motiu que deixaria Messi i Neymar sense final?]
En plena crisi existencial de joc, el Barça comença aquest dimecres una setmana clau pel seus futurs interessos. El partit contra l'Sporting de Gijón serà el primer periple de set dies que acabaran amb la Lliga en el seu últim tram i els vuitens de final de la Champions decidits. Ara bé, el barcelonisme tem el futur més immediat de l'equip i qualsevol partit és una gran prova de foc.
[Llegeix la prèvia del Barça-Sporting]
EFE