La primera edició d'un festival, fira o congrés mai és fàcil, sempre hi ha el dubte de si vindrà prou gent o de si compliràs les expectatives envers el teu públic. Aquest cap de setmana passat a Barcelona, es va estrenar l'Ubeat Live Fest, el principal festival, o congrés, dels eSports de l'estat, i ho va fer ocupant tot el pavelló 2 de la Fira de Barcelona en el seu recinte de l'Hospitalet, allà on s'han celebrat d'altres congressos com el MWC o l'ISE. El festival, dedicat i encarat a la generació Z va tancar les portes aquest diumenge amb més de 15.000 visitants en tot el cap de setmana, la gran majoria d'aquesta gent eren joves de menys de 30 anys, però hi havia una gran quantitat de famílies que van decidir passar el cap de setmana a Barcelona. A més, cal destacar que Mediapro, l'organitzador del festival, també va registrar més de 750.000 espectadors online a través de Twitch i altres plataformes. En total, l'Ubeat Live ha generat més de 56 milions d'impactes, 6 milions ells durant els últims tres dies, que han projectat el festival i la ciutat de Barcelona per tot el món dels esports electrònics. 

A falta de saber una xifra exacta de l'impacte econòmic que el festival ha aportat a la ciutat, podem comparar-lo amb algun dels festivals d'una mida semblant. L'últim exemple és el del SIL, un dels congressos de logística més importants d'Europa, que va reunir a Barcelona un total de 12.152 professionals del seu sector a principis del mes passat, per tant, podríem dir que l'Ubeat, segurament, han generat un impacte econòmic directe semblant al SIL, al que faria sumar-li la monetització generada pels streamings. Doncs, estem parlant d'un festival considerable a la ciutat i una referència del sector que a més de portar 15.000 persones a Barcelona també ha generat un gran impacte econòmic a gràcies a l'emissió en directe de pràcticament tots els continguts i esdeveniments que s'han produït els últims tres dies, com per exemple les competicions d'eSports més importants de l'Estat tant de League of Legends com de Valorant o la presentació un nou esport electrònic amb realitat virtual que ha nascut el Japó, l'Hado. 

Des de l'organització, la directora d'innovació i nous negocis de Mediapro, Maria Carme Fernández, va assegurar que estan encantats amb aquest primer festival i encara més tenint en compte que ha arribat en un període on molta gent encara s'està recuperant de la crisi provocada per la covid aquests dos últims anys. Alhora, Fernández va mostrar la seva satisfacció per la seva labor a l'hora de posicionar-se com a referent entre les noves audiències i va assegurar que el festival seguirà a Barcelona els pròxims anys i que ja estan pensant en la pròxima edició que arribarà el 2023 i que servirà per seguir donant forma i completant l'ecosistema dels eSports a l'Estat i seguir-lo professionalitzant i fins i tot poder-hi incloure encara més continguts i fent més gran l'Ubeat Live Fest. D'altra banda, Fernández també va recordar que la voluntat de Mediapro impulsa aquest festival amb la voluntat de convertir-lo en un referent i amb vocació internacional, tant és així que el pròxim 6 d'agost celebrarà una edició Zero a Mèxic, dirigit al mateix segment de població, la Generació Z, però de Llatinoamèrica.