Les matriculacions de turismes a Catalunya van caure un 24,1% durant el setembre en relació al mateix mes de l'any passat, segons ha informat les patronals Anfac, Faconauto i Ganvam, per l'efecte de l'entrada en vigor de la nova normativa d'emissions WLTP. Així, es van vendre 10.493 turismes, el que representa un 15,2% de la quota estatal.

De fet, les patronals també han atribuït el descens a la nova normativa i l'"increment excepcional" de les vendes durant els mesos de juliol i agost, que ha repercutit en les xifres d'aquest mes passat. Pel que fa el període acumulat, entre gener i setembre s'han venut 142.707 unitats, un 0,7% més.

A la resta de l'Estat, el descens ha estat del 17% respecte el setembre del 2017, fins a les 69.129 unitats.

La normativa WLTP

El cicle d'homologació de consum i emissions WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) va començar a aplicar-se a partir de l'1 de setembre a tot Europa, substituint així l'antic NEDC, que és el cicle de proves que s'ha fet servir fins ara per revelar dades sobre el consum dels vehicles que hi ha al mercat. Així, amb la nova aplicació, s'aportaran xifres més realistes i més semblants a l'ús real que amb el NEDC.

De totes maneres, el Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme va aprovar un règim transitori perquè aquest cicle arribi a l'Estat espanyol una mica més tard, a partir del 31 desembre del 2020. Així, el Ministeri pretén que, de moment, es correlacioni els valors de CO2 estipulats pel WLTP amb els valors de les extintes proves NEDC.

Amb tot, la principal diferència entre el NEDC i el WLTP és que el nou cicle es basa en dades de conducció reals i reflecteix millor el consum a la carretera a partir de sotmetre els vehicles a proves de conducció més exigents.