El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha assegurat aquest dilluns que la fusió amb Bankia, que va arribar al seu final fa tot just tres setmanes, amb la integració tecnològica i comercial, no ha comportat, ara per ara, cap pèrdua de clients. "No hem notat cap moviment anòmal de clients", ha afirmat l'executiu durant la seva participació en la XII Trobada Financera Expansión-KPMG, on ha reconegut, no obstant això, que encara és "aviat" per valorar l'impacte que l'operació tindrà en la clientela. Encara que "la sensació és bona", ha dit, caldrà "fer aquest judici més endavant".

Gortázar ha destacat que CaixaBank ha tingut una "fantàstica evolució l'any" i que el seu objectiu és que la fusió no sigui una simple suma de dues entitats, sinó que aspira a "què 1 +1 siguin dos i una miqueta". "Pensem que aconseguirem sinergies d'ingressos, sobretot en el negoci d'assegurances", ha apuntat.

S'ha mostrat "content" per com van les coses en la nova CaixaBank, grup que suma 21 milions de clients i la xarxa comercial més gran a Espanya i Portugal, amb més de 6.000 oficines i més de 15.000 caixers automàtics, tenint en compte que s'ha dut a terme la integració més gran de la història de la banca espanyola. "Dins d'aquesta elevada complicació, ens trobem que som capaços de superar aquestes dificultats de manera més ràpida i menys problemàtica del que havíem esperat. Està sent extremadament complicat, però anem bé", ha assenyalat Gortázar, que ha destacat la "bona sintonia" entre els equips de les dues entitats.

Una vegada pactat l'ajustament de plantilla i realitzada la integració comercial i tecnològica, el pròxim pas de la fusió, que es va iniciar fa un any, serà la integració de la xarxa de sucursals. El directiu ha ressaltat que el 90% de les oficines que s'integraran estan situades a menys de 500 metres una d'una altra i que l'objectiu d'aquest pla no és cap altre que "racionalitzar l'estructura". En cap cas, no ha subratllat, "abandonar o incomodar els clients". Per això, ha apuntat, el banc manté el seu compromís de no tancar cap sucursal en cap població on sigui l'única entitat financera. "Tractarem de fer-ho el millor possible", ha incidit.

Satisfet per la "tasca èpica" de la integració

Gortázar, s'ha mostrat "satisfet" pel resultat del procés d'integració tecnològica de Bankia, emprès fa dues setmanes, per assegurar que s'ha tractat d'una "tasca èpica" i que l'èxit ha estat fruit del "feina feta" dels equips en un context complex marcat per la pandèmia. El conseller delegat de CaixaBank també ha posat en relleu l'enorme esforç realitzat des que es va tancar la fusió legal el mes de març passat, ja que "un procés d'integració molt gran, com ha estat aquest, és complicat per naturalesa".

Gortázar ha assegurat que "hem estat capaços de superar aquestes complexitats de manera més ràpida de l'esperat", una cosa que ha subratllat es deu, entre altres raons, a la "bona sintonia dels equips des del principi". "No era una integració normal, per a la mesura que tenia, la complexitat i la diversitat, ha estat un desafiament", ha assegurat.

En aquest sentit, el conseller delegat de CaixaBank ha destacat el volum d'activitat que té l'entitat avui dia, per explicar que divendres passat, amb el 'Black Friday', es van fer més d'11,5 milions d'operacions amb targetes, amb més d'un milió d'operacions en l'hora a diverses franges. "Estem funcionant com si no hi hagués hagut més que un únic banc des de fa molt de temps", ha assenyalat Gortázar, que ha recordat que ara es treballa en el procés d'integració de la xarxa de sucursals. En aquest procés, que té per objectiu racionalitzar l'estructura, el 90% de les oficines que s'integrin està a menys de 500 metres d'una altra i el 70% està a menys de 250 metres d'una altra.

A més, ha deixat clar que en les poblacions més petites s'ha assumit el compromís que no es tancarà cap sucursal allà on CaixaBank sigui l'última entitat financera, de manera que es tenen molt presents els interessos de l'Espanya buidada.