El co-fundador de Glovo, Sacha Michaud, ha defensat aquesta tarda la "flexibilitat" de la plataforma digital de repartiment durant un acte del Mobile World Capital Barcelona després que el govern espanyol i agents socials hagin arribat a un acord aquest dimecres per fer que els popularment coneguts com a 'riders' passin a ser assalariats. Michaud ha exposat que cal mantenir la flexibilitat laboral en el model de negoci de la companyia si això és el que volen els 'riders' i ha dit que, si no és el que volen, "caldrà buscar formes més flexibles" també, des d'una "perspectiva laboral i social".

L'acord a què han arribat el govern central i els agents socials estableix que els 'riders' deixaran de ser autònoms i passaran a ser assalariats de la companyia per la qual treballen. Tot i això, algunes associacions de 'riders' s'han mostrat en contra d'aquesta decisió i han defensat la seva condició d'autònoms perquè volen decidir "quan treballar, on i com fer-ho". D'altra banda, fonts del Ministeri de Treball han explicat que les associacions de 'riders' ja estan representades a la taula del diàleg social que discuteix la norma a través de les organitzacions empresarials i que molts repartidors sí que volen ser assalariats.

Durant l'acte del Mobile World Capital Barcelona, on s'ha parlat dels canvis en el futur del consum i el treball a partir de la pandèmia de la Covid, Michaud ha explicat que s'està produint una acceleració dels canvis en moltes àrees i "especialment en el 'Quick commerce'", un model de comerç ràpid que promouen companyies com Glovo o Deliveroo. "S'està produint una digitalització significativa del comerç al detall", ha dit el cofundador de Glovo.

La llei de 'riders'

El Govern, patronal i sindicats han coincidit aquest dimecres que els repartidors de plataformes digitals, popularment coneguts com a "riders", hagin de tenir la condició d'assalariats. Així doncs, la conclusió de l'última reunió de treball sobre la Llei de plataformes digitals permetria canviar la situació laboral actual dels repartidors, en què molts són autònoms.

Tanmateix, diverses associacions de 'riders' han insistit aquest dimecres en un comunicat en què els repartidors continuïn sent autònoms per decidir "quan treballar, on i com fer-ho", i si ho fan amb una o amb diverses plataformes.