El parquet borsari avança aquest any sense grans estrenes, ja que només han tocat campana HBX i Cirsa. L'antiga HotelBeds, que va debutar al Mercat Continu el mes de febrer passat, es deixa més d'un 47%, des dels 11,50 euros del seu preu de debut fins als 7,80 euros amb els quals va tancar la setmana passada i ha arrencat aquest dilluns.

La companyia de serveis tecnològics per al turisme, que va viure els seus primers mesos a l'alça, ha vist com els títols queien en picat després de l'anunci d'un profit warning durant la presentació dels seus resultats a finals de juliol. La capitalització de la companyia se situa ara en els 1.920 milions, molt per sota dels 2.840 milions amb els quals va saltar al parquet.

Millor resultat ha tingut Cirsa, que en la seva curta vida borsària (va debutar el passat 9 de juliol) va recuperar el seu preu de sortida, situat en els 15 euros, i cotitza aquest dilluns per sobre dels 15,50 euros amb una capitalització d'uns 2.550 milions d'euros.

Mentrestant, la companyia d'energia i aigua Cox es va estrenar el novembre de l'any passat a 10,23 euros per títol i manté l'evolució positiva de les últimes setmanes, esperonada pels seus últims resultats semestrals, on va notificar ingressos rècord i després de la compra d'Iberdrola México. La companyia ha recuperat també el seu preu de sortida (va tancar la setmana passada a 10,45 euros) i ha registrat diverses sessions a l'alça, on fins i tot va arribar a marcar un màxim d'11,80 euros. La capitalització borsària se situa en uns 850 milions d'euros.

L'altra cara de la moneda és per a Puig, que cotitza més d'un 30% per sota del seu debut, que va suposar la primera sortida a Borsa després de diversos anys sense estrenes borsàries al maig de l'any passat. El negoci de perfums cau fins als 16,1 euros per acció de divendres passat davant els 24,50 euros amb què va tocar campana. De fet, en una entrevista amb Bloomberg, el seu president i conseller delegat, Marc Puig, no descartava realitzar una recompra d'accions per impulsar el seu valor en borsa.

© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti a Servimedia com a font o autor. Tots els drets són reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del medi|mitjà o format utilitzat.