Els comerciants dels eixos turístics de Barcelona han perdut entre el 30 i el 50% de les seves vendes durant els sis dies que ha durat el conflicte de taxis a la ciutat, en plena temporada de rebaixes, segons ha explicat Gabriel Jené, president de l'associació que aglutina els eixos comercials i turístics de Barcelona, Barcelona Oberta.

D'aquesta manera, destaca que, en molts sectors de l'economia, les tecnologies digitals han suposat grans transformacions, com el comerç electrònic, les plataformes de contractació d'apartaments turístics o el vehicle autònom. A més, ha posat com a exemple que els comerciants estan "fent els deures" per guanyar competitivitat en comerç electrònic i creu que, com en el sector del taxi, la necessitat de nova regulació no pot anar en detriment de l'interès general del benestar de tots.

Jené considera que l'alt cost de l'obtenció de les llicències dels taxis en l'àmbit privat no garanteix cap dret públic i que "és inadmissible utilitzar el centre de Barcelona com un instrument de xantatge i negociació d'un sector en concret en perjudici dels altres". Segons la seva opinió, les administracions "han actuat amb retard i amb poca previsió, deixant que explotés el conflicte".

Alhora, ha recriminat que també hagin permès "que els talls de trànsit i l'ocupació de carrers pertorbessin greument la vida dels barcelonins i visitants". Segons el president de l'entitat, Barcelona està emetent un "missatge contradictori" al món, perquè al mateix temps que aposta per ser una ciutat puntera en tecnologia, tanca el pas a la innovació en mobilitat.

Així, Barcelona Oberta s'oposa a l'obligació de precontractar el servei de vehicles de lloguer amb conductor, cosa que "no passa en cap altra ciutat del món" i denuncia que suposa "un greu perjudici per als ciutadans i visitants".