Bones notícies per la capital catalana. Tot i els discursos que asseguren una decadència del turisme a la ciutat, Barcelona ha obtingut un 8,42 en les valoracions a internet dels seus atractius turístics, allotjaments i restauració, segons l'Índex de Reputació En línia Iron 2018. Així doncs, la capital catalana se situa com la quarta ciutat europea que més creix en valoracions, després de Madrid, Praga i Viena.

Aquest índex, que ha donat a conèixer avui l'Ajuntament de Barcelona, analitza més de 4 milions d'opinions en línia per més de 15.000 recursos turístics de la ciutat, localitzats en les principals plataformes a internet i monitoritza els atractius turístics, que a Barcelona obtenen un 8,91; els allotjaments un 8,24; i els restaurants un 8,13. Entre les recomanacions d'atractius turístics de Barcelona que ressalta aquest índex sobresurten les vinculades al patrimoni cultural i arquitectònic, amb un 8,92.

La bona reputació barcelonina

Les dades d'aquest índex sorgeixen del treball de l'Observatori del Turisme de Barcelona (OTB), participat per l'Ajuntament de Barcelona, el Consorci de Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona, que ha elaborat el "Monitor de reputació en línia de Barcelona Ciutat 2018". El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha valorat aquests resultats i ha ressaltat la bona reputació de la ciutat entre els turistes que la visiten.

Entre les millors puntuacions i recomanacions dels viatgers destaca la Sagrada Família, amb 150.000 opinions i un 9,37; i el Park Güell en segona posició, amb un 8,62 i prop de 100.000 opinions. L'aportació del patrimoni modernista acumula més de 375.000 opinions amb valoracions de clients molt satisfactòries, a més de la Sagrada Família, per exemple el 9,26 de la Casa Batlló o el 9,41 del Palau de la Música.

Destaca també l'elevada valoració de museus com el Museu d'Història de la Ciutat, amb un 8,98; el Cosmocaixa, amb un 9,22, o el MNAC amb un 9,13, aquests dos últims acumulant en conjunt més de 20.000 opinions. I alhora, també obtenen una gran notorietat en volums d'opinions els principals espais urbans, com el Barri Gòtic, el Born o Ciutat Vella. També la muntanya de Montjuïc, amb més de 125.000 opinions d'usuaris sobre la seva diversitat de recursos museístics, arquitectònics, naturals o esportius, rep una valoració de 8,71 sobre 10.

Opinió per orígens

Colom ha ressaltat que l'anàlisi d'aquest big data obtingut amb el Monitor de Reputació turística en línia de Barcelona Ciutat 2018 en forma de continguts relatius a l'experiència turística dels visitants ha permès també obtenir informació per a mercats emissors. És per aquest motiu que s'han segmentat els resultats per a un total de 15 idiomes que cobreixen un ampli espectre de mercats prioritaris per al destí, tant de proximitat (estatal, francès o italià) com llunyans i emergents (entre els que destaquen el xinès o el coreà).

Així, aquest índex ha identificat particularitats específiques de cada segment d'origen, com la molt elevada satisfacció del turista rus i el turista xinès en relació amb els tres sectors analitzats (allotjaments, restaurants i atractius), o la menor valoració dels restaurants en boca del client local i estatal, així com la puntuació comparativament més baixa dels atractius turístics per part del visitant nòrdic, tant suec com noruec o danès.