L'Ajuntament de Barcelona destinarà 7 milions aquest mandat a la promoció econòmica internacional de la ciutat, el doble que en l'anterior. L'objectiu és que la capital catalana es consolidi com una ciutat oberta i global per dinamitzar l'economia local i generar ocupació de qualitat. El tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, ha destacat que es vol "atreure talent" apostant per sectors i mercats estratègics per a la ciutat. Així, per exemple, es posarà en marxa la Barcelona International House, per donar suport a l’aterratge empresarial estranger, i es crearà un Consell Assessor de Promoció de la Ciutat integrat per agents socials i un grup d'experts que ajudaran a definir l'estratègia de la ciutat, entre d'altres accions.

El consistori prioritzarà els sectors estratègics de futur com són el TIC i les tecnologies mòbils aprofitant la capitalitat mundial del Mòbil; l’e-commerce, el disseny, l’audiovisual i altres indústries creatives, les energies netes i els serveis mediambientals sostenibles. També s’impulsaran els centres de serveis compartits d’alt valor afegit, que s’ocupen de funcions com la gestió dels recursos humans, la formació interna, la comptabilitat i control financer, l’atenció als clients, els serveis jurídics, la gestió administrativa o el manteniment de les tecnologies d’informació i el desenvolupament de software.

Objectiu: la Xina

Barcelona posa el punt de mira a la Xina, el desè major inversor mundial, i potenciarà el 'China Desk' municipal com a servei per als inversors i empresaris xinesos que vulguin explorar, fer negocis o invertir a Barcelona, i com a referència de la comunitat empresarial i institucional xinesa establerta a l’àrea metropolitana. També es consideraran altres països emergents per fer prospecció i promoció com les regions del Sud-est Asiàtic, Amèrica Llatina, el Pròxim Orient, l’Est d’Europa i Àsia Central. 

També s'’orientaran les polítiques municipals de promoció econòmica internacional a mantenir o reforçar el posicionament aconseguit en mercats madurs, que són els principals emissors de la inversió estrangera barcelonina, com França, Alemanya, Països Baixos, Bèlgica, Regne Unit, Itàlia, països nòrdics, Japó o Amèrica del Nord. Barcelona treballarà per a cercar possibilitats d’inversió en aquelles zones afectades per un clima d’incertesa i restriccions normatives al comerç i l’arribada de professionals estrangers. Amb especial atenció al pla que es duu a terme vers el Regne Unit, amb el Brèxit, i a l’evolució del mercat dels Estats Units en funció de la nova conjuntura política. Barcelona s’oferirà com a ciutat oberta i tolerant per aquelles empreses i professionals que cerquin noves ubicacions on créixer.

Més connexions i Barcelona International House

A més d’acollir aquest 2017 a Barcelona el World Route, la trobada mundial més important del sector de les línies aèries, aeroports internacionals i agències de promoció territorial, l'ajuntament, a través del Comitè per al Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) format pel Consistori, la Cambra de Comerç de Barcelona, la Generalitat i AENA, prioritzarà millorar la connectivitat des de Barcelona amb ciutats com Tòquio (Japó), Seül (Corea del Sud), Buenos Aires (Argentina), Xangai (Xina), Los Angeles (EUA), San Francisco (EUA), Bangkok (Tailàndia), Hong Kong (Xina), Ciutat de Mèxic (Mèxic) i Boston (EUA). 

L’Ajuntament també crearà un servei d’acollida, informació i suport per als estrangers que arriben a la ciutat, la Barcelona International House o International Community Centre, un servei per atraure talent internacional i per retenir-lo reclamat també des d’entitats públiques i privades, i que ja funciona amb èxit a ciutats com Zuric, Copenhaguen, Amsterdam o Viena. Aquest servei començaria a funcionar en el segon semestre de 2017, com a plataforma digital en anglès que oferiria Centre de recursos compartits (guies, mapes, etcètera); suport en tràmits i permisos; serveis per a l’establiment; i activitats per a la integració i l’arrelament. En una segona fase, es podrà complementar la plataforma digital amb un espai físic o centre d’atenció personalitzada.