Auténtica, la fira del producte prèmium gurmet autèntic, saludable i sostenible, torna a Sevilla els pròxims 15 i 16 de setembre com una de les plataformes més influents de la indústria alimentària, on convergeixen l'excel·lència gastronòmica, el compromís amb la qualitat, el respecte pel medi ambient, i una mirada que combina tradició i innovació.

Més de 10.000 professionals de la gran distribució i el retail, el canal Horeca i l'alta gastronomia es donaran cita en Auténtica, un espai que aquest any ocuparà dos pavellons de FIBES Sevilla, amb la participació de més de 300 firmes expositores.

La tercera edició d'Auténtica Prèmium Food, que serà inaugurada dilluns vinent per Ramón Fernández-Pacheco, conseller d'Agricultura, Pesca, Aigua i Desenvolupament Rural de la Junta d'Andalusia, i comptarà amb la visita institucional de José Luis Sanz, alcalde de Sevilla, deixarà a la ciutat un impacte econòmic superior als 15 milions d'euros.

"Auténtica va més enllà d'un simple punt de trobada, és l'escenari on la gastronomia i la gran distribució connecten amb la innovació, la sostenibilitat i la cultura del producte. Defensem que el veritablement gurmet no es mesura en preu, sinó en autenticitat i en el valor del seu origen.En aquesta edició, incrementarem en un 20% el nombre d'assistents, consolidant a Andalusia com a epicentre gastronòmic i projectant la seva influència en tot Espanya," ha assenyalat Manuel Bueno, director d'Auténtica.

En el marc de la fira, es desenvoluparà Auténtica Congress, un fòrum de referència per al coneixement i la creativitat entorn dels productes gurmet i la cultura gastronòmica mediterrània. L'edició d'aquest any desplegarà sis escenaris simultanis, més de 120 conferències i un cartell compost per més de 250 experts, entre qui sumeixin 40 Estrelles Michelin. El programa posarà el focus en qüestions clau per a la indústria, des de les noves tendències en distribució i els canvis en els hàbits de consum, fins a l'avaluació del producte local, l'aposta per la sostenibilitat o el paper estratègic del màrqueting i la comunicació en gastronomia.

Entre els principals noms que conformen l'agenda del Culinary Fest by Gust del Sud destaquen reconeguts xefs com Dani García, xef i empresari al capdavant de Smoked Room Madrid (**), Smoked Room Dubái (*) i Grup Dani García, Marc i Martí Roca, d'El Celler de Can Roca (***) o Juanlu Fernández, de LÚ Cuina i Alma (**). Al costat d'ells, participaran també referents d'altres disciplines creatives, com l'exfutbolista Joaquín Sánchez o l'artista Salustiano García, reforçant la importància de teixir sinergies més enllà de la cuina i aportant noves mirades sobre el valor de l'autèntic.

En paral·lel, el Fòrum de la Gran Distribució i el Retail analitzarà la transformació dels lineals davant d'un consumidor més exigent i conscient, la personalització de compra a partir de les dades i l'objectiu d'assolir un model de malbaratament zero. En aquest espai, participaran portaveus com Rafael Piñero, director de Relacions Externes del Sector Pesquer de Mercadona; Lluïa Goicoechea, responsable de Màrqueting de Continguts a Eroski; Yolanda Fernández, directora de Responsabilitat Social Corporativa, Comunicació i Relacions Externes d'Alcampo; Ió Uranga, responsable de Projectes Estratègics a Uvesco; o Roberto García, director de Màrqueting de Covirán.

També el Summit de Directores de Compras serà clau, amb ponències centrades en l'automatització de processos i la resiliència de les cadenes de subministrament, amb representants com Cristina Amorós, responsable de les Relacions Institucionals de Lidl a Andalusia; Albert Planas, director de Compres a Makro, i Ángela Trelles, responsable d'Estratègia i Gestió Comercial en Supermercats Mas i Mas.

Com a gran novetat, s'inaugurarà el fòrum Sin Filtro, organitzat juntament amb Montagud Editores i dirigit per Javi Antoja. Serà un punt de trobada disruptiu que reunirà xefs amb Estrelles Michelin com Toño Pérez (Atrio***), Álvaro Salazar (Voro**), Iván Cerdeño (Iván Cerdeño**), Benito Gómez (Bardal**), Ignacio Echapresto (Venda Moncalvillo**) o Marcos Granda (Skina**), amb la intenció de repensar l'alta gastronomia des de prismes innovadors. Es debatrà sobre sostenibilitat, estètica i narrativa gastronòmica en un espai concebut per parlar amb llibertat, imaginar i construir col·lectivament el futur del sector.

El programa es completa amb altres espais de gran interès com el Gastromàrqueting Forum, que abordarà la comunicació i la hiperpersonalització de l'experiència gastronòmica amb experts com Israel Ramírez (Saddle*) o Iván Salvadó (Inmostelery). Per la seva part, l'Horeca Forum s'enfocarà en la sostenibilitat del canal i en la connexió amb un consumidor cada vegada més conscient, amb veus com a Minerva Tapiera (CEO de Rosi La Loca) o María Gómez (Magoga*). Finalment, les Aules Degusta oferiran un recorregut sensorial amb degustacions en viu dels productes més innovadors del mercat, configurant així un congrés divers, transversal i enriquidor.

Auténtica Prèmium Food (esdeveniment de NEBEXT - Next Business Exhibitions en col·laboració amb la Junta d'Andalusia) compte amb finançament de la Unió Europea a través dels Fons Europeus FEDER i el suport de l'Ajuntament de Sevilla, Landaluz, Cooperatives Agroalimentàries d'Andalusia, així com de les principals patronals del sector.

© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.