El grup d'infraestructures Abertis preveu invertir 3.400 milions d'euros al llarg del 2017, un 30% més que l'any anterior. Concretament, 2.400 milions es destinaran a creixement inorgànic a països com França o Itàlia, mentre que 1.000 milions més serviran per reforçar el creixement orgànic a França o Itàlia però en aquest cas, també a Espanya, Xile o el Brasil.

De moment, la companyia presidida per Salvador Alemany ja ha reforçat durant el primer trimestre del 2017 la seva participació en mercats i actius consolidats com els de Sanef a França i A4 Holding a Itàlia, amb una inversió de prop de 1.700 milions. També està negociant acords similars al Pla Relance francès a Xile, el Brasil i l'Argentina. A tall de comparació, es van invertir 1.000 milions durant el 2015. 

"Tenim una grandíssima vocació inversora per la naturalesa del nostre negoci", ha assegurat el conseller delegat i vicepresident d'Abertis, Francisco Reynés, durant la roda de premsa prèvia a la junta d'accionistes corresponent a l'exercici 2016. El grup Abertis ha invertit més de 2.600 milions durant el 2016 tant en expansió orgànica i allargament d'actius existents com en operacions de creixement. Dins el període de l'últim pla estratègic (2015-2017), s'espera haver invertit un total de 7.000 milions. Com a mínim. 

Què més s'espera del 2017?

El conseller delegat d'Abertis també ha anticipat que l'objectiu per aquest 2017 és créixer a doble dígit després d'haver tancat aquest últim exercici amb un benefici net de 796 milions, fet que suposa un 57,68% menys, per les plusvàlues generades per la sortida a borsa de Cellnex el 2015. Sense això, Abertis hauria incrementat un 13% el seu benefici net. De moment, es manté com a accionista majoritari de l'operador independent amb un 34%.

"Aquest 2017 esperem créixer amb uns resultats a doble dígit gràcies a un augment del trànsit en tots els mercats", ha reiterat Reynés. Alhora, Abertis també preveu augmentar les tarifes de les autopistes en tots els països on opera "per les compensaciones per les inversions fetes en els últims anys", exceptuant Espanya i França on els preus estan vinculats a la inflació. 

En aquest sentit, Reynés també ha destacat la millora de la seguretat viària com un dels principals objectius estratègics d'Abertis. Del 2013 al 2016, el nombre d'accidents de trànsit a la xarxa d'autopistes del grup s'ha reduït un 12%. De la mateixa manera, el nombre de víctimes en accidents també ha baixat fins a un 24%.  

Un dividend de 0,73 euros

La Junta d'Accionistes ha aprovat un dividend complementari de 0,37 euros per acció que es podrà cobrar en efectiu o en accions procedents de l'autocartera amb un descompte del 3% sobre el preu de cotització mitjà de les últimes cinc sessions bursàtils que és de 14,56 euros. Aquest segon pagament unit al primer dividend pagat al novembre, suposa una retribució total a l'accionista de 0,73 euros per acció, un 11% més que el 2015. 

"És una de les companyies que ofereix una millor retribució a l'accionista", ha conclòs Alemany després de deixar constància que "des de la integració de concessionàries que va donar lloc al naixement d'Abertis el 2003, un accionista estable ha obtingut una rendibilitat anual mitjana del 9%.