Amb mig món confinat per l'emergència sanitària provocada pel coronavirus i les cases de l'art tancades, el museu Yorkshire ha iniciat una campanya per inundar les xarxes socials d'obres artístiques perquè els visitants poguessin gaudir de creacions d'arreu del món. Amb el hashtag #CuratorBattle els museus podien fer les seves aportacions i donar a conèixer els seus tresors. 

Cada setmana proposava un tema i un dels que, sens dubte, ha donat la volta al planeta a través de Twitter és #BestMuseumBum que persegueix buscar el cul més bonic de la història de l'art. Un mes després, aquesta xarxa social és un aparador de parts posteriors de tota mena. Un dels museus que ha participat en aquesta singular competició és el de Cadis, que recorda que l'escut d'Espanya de les Índies inclou unes natges.

Fer-hi partícip la població

Ara bé, aquesta singular competició està oberta a tothom, ja que es persegueix que la població s'involucri amb el passat i present artístic.

 Això ha portat que Twitter s'ompli d'opinions de tot tipus on es mostren els culs més bonics o destacables de la història de l'art com, per exemple, els de les escultures clàssiques el David de Miquel Àngel o de l'Afrodita de Natges boniques, creada entre el segle II-I a.C. i que es troba al museu de Nàpols. 

Però els usuaris han fet aportacions de tot mena i algunes tan estrambòtiques com les intimitats d'un peix begut o tan poc convencionals com una dona llençant-se un pet a la cara d'una divinitat.

Una part dels internautes han anat deixat enrere les quatre parets per aportar natges que han trobat a l'aire exterior i al bell mig del carrer.

El tema d'aquesta setmana és objectes estrelles i porta com a hashtag #StarObjects

 

Aquesta serà l'última batalla de curadors, ja que el museu de Yorkshire ha anunciat el seu Twitter que, de moment, posa punt final aquesta campanya. Tot i així, deixa la porta oberta de tornar-ne a fer en el futur.