La Setmana de la Moda de Nova York ha quedat avui enlluernada pel bon gust de dues cases de moda d'origen llatinoamericà: Oscar de la Renda, fundada per la icona dominicana morta el 2014, i la firma de la veneçolana Carolina Herrera, que va donar el relleu com a dissenyadora en la seva última desfilada.

Laura Kim i Fernando García, directors creatius de Oscar de la Renda, van vestir per a la tardor una dona femenina i sofisticada, ja fos amb faldilla i pantalons en verd caqui combinats amb camises o suèters blancs, o amb vestits, sobris i monocolor amb motius florals, o més bufons, amb dibuixos d'animals. Les jaquetes es van allargar i van adoptar línies rectes, tenyits de camel, blanc trencat o vermell passió, però en contrast amb ells va destacar un espectacular abric de color carmesí en "vaig degradar" amb caiguda voluminosa en tul, un dels teixits estrella de la desfilada. La firma es va lluir precisament en els models per a ocasions especials i van sorprendre els vestits, en els quals el delicat tul va embolicar les formes femenines amb subtils transparències solcades de pedreria brodada, flors en vellut o remolins de lluentons. Va enlluernar un trio de vestits de nit en vellut negre que van deixar amb la boca oberta a l'actriu Dakota Fanning i la model Isabeli Fontana, assegudes a la primera fila de l'espectacle de moda disposat dins de l'històric edifici Cunard, decorat per a l'ocasió amb arbres que flanquejaven la passarel·la.

De tall impecable van ser també els dissenys presentats més tard per Carolina Herrera, que va dir adéu amb la desfilada d'avui a la direcció creativa de la casa que porta el seu nom per dedicar més temps a la seva família, encara que romandrà com a ambaixadora de la marca. L'experiència de 37 anys al sector de la moda de la veneçolana es va fer patent en una glamurosa col·lecció que va reunir en el Museum of Modern Art (MoMA) a nombroses cares conegudes admiradores del seu treball, com Bianca Jagger, que la va acompanyar en la seva primera desfilada i no es va voler perdre l'últim. Van destacar els vestits de tall fluid en fúcsia, taronja i blau clar, amb prisatges que amagaven colors; en tul i amb volum, o d'estil camiser i cintura marcada, així com els estampats amb dibuixos de tigres i lleopards en acabats metal·litzats. No van faltar el seu clàssic binomi blanc i negre ni les seves camises blanques, que va combinar amb faldilles d'obertura lateral coberta amb transparències per insinuar sense ensenyar, i en el tram final, amb faldilles llargues en colors joia ajustades per cinturons amples.

Al matí, la firma Ralph Lauren també va fer gala del seu "savoir faire" dins de les opcions conservadores, amb una col·lecció primavera-estiu d'aires mariners que va aprofitar els colors de la bandera nord-americana i fins i tot es va llançar amb grocs o verds vius per aparcar el "winter blues". El nord-americà va voler traslladar a la seva audiència, i per tant, a qui porti els seus dissenys "ready to wear", a la seva casa de vacances a Jamaica, amb conjunts que depenien del blanc i el blau marí en la majoria de casos, ja fossin suèters de ratlles amb "shorts" o vestits florals d'escot "halter".

Més arriscada i informal va ser la firma 3.1 Phillip Lim, que va aplicar el seu "distingit sense esforç" a conjunts solts i d'estil pijama en colors pastís, mentre que va elevar altres abillaments aptes per a la nit amb superposicions de teles estampades, especialment en vestits.