Després que sota la llum del sol hagin passat aquest divendres pel Sónar de dia DJs, productores i cantants, des l'experimentada Suzanne Ciani fins a la irreverent Bad Gyal, la nit no podia ser menys. I Nina Kraviz no ha decebut i ha posat el colofó al dia amb més protagonisme femení del festival.

Tot i alguns petits problemes de so inicials, la reina russa de l’electrònica ha sabut sobreposar-se i esprémer al màxim la seva versatilitat, que alimenta a cada actuació amb una sessió inèdita. A baix de l’escenari, fidels de Kraviz ballant i gaudint d’una cita que havien esperat amb especial impaciència dins del cartell del festival. Després de cinc anys des de la seva primera i única actuació al Sónar, Kraviz va tornar amb més energia que mai i una fama més que consolidada.

Amb el seu inconfusible segell somrient projectat a les pantalles gegants del SonarPub, ha creat complicitat amb el públic i ha despertat l’eufòria d’uns espectadors disposats a entregar-ho tot a l’última franja de la nit. Una nit que ha acabat convertint-se en dia guiada pels ritmes techno que fluïen de les seves mans. I tot gràcies a aquell moment en què l’exodontòloga va decidir ser sincera amb la vida i dedicar-se a la seva passió. Kraviz ho viu, i això es transmet.

L'actuació completa de Nina Kraviz / Culturebox

Nicolas Jaar, l’estridència que es gaudeix

Aquest mateix escenari, però unes hores abans, havia acollit la sessió del músic i productor xilè Nicolas Jaar. L’autor de Sirens, el seu segon disc després d’un debut estel·lar amb Space is only noise, va crear expectativa des d’abans de sortir a l’escenari. Amb una il·luminació simple però hipnotitzant, va escalfar els ànims del públic amb una introducció que alguns van recriminar per massa llarga.

Així que Jaar va aparèixer sota els focus, tots els rastres de crítica es van esvair i es van convertir en balls sinuosos. Amb base a Nova York, el xilè va dur a Barcelona per una nit els seus sons al límit de l’experimentació amb estridència, veus distorsionades i ritmes inesperats.

spi4295 1820 nereacoll sonarclub moderat 006 baja

Un moment de l'actuació de Moderat / Sónar

Milers de persones dins l’estudi

Paral·lelament, el SonarClub era el teló de l'actuació de Moderat, un dels grups més populars del panorama electrònic actual i que està vivint un dels seus millors moments. Amb un espectacle basat en les projeccions en blanc i negre i l'ambientació lumínica, el trio va fer vibrar la sala plena a vessar.

Més tard i amb una escenografia totalment diferent, Soulwax va oferir el seu espectacle a set bandes format pels dos germans David i Stephen Dewaele i cinc músics més. Amb tanta gent sobre l'escenari, què millor per sentir-s'hi còmodes que recrear-hi el seu propi estudi? Doncs això és el que han fet els belgues.

Sintetitzadors, bateries, baixos i tot tipus d’instruments, envoltats per una estètica blanca i geomètrica. Aquesta és la seva marca, i amb aquestes mateixes eines van aconseguir fer caure el mur entre artista i públic que massa sovint marca les sessions centrades en un sol ordinador.

soulwax sonar2017 fernando schlaepfer (premsa sonar)

L'estudi dels Dewaele al Sónar Club / Sónar