El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, juntament amb l’empresari i membre del Ple de la Cambra, Jaume Aragall, són els impulsors de 'Fem Història', un nou projecte que té com a objectiu recuperar la història econòmica de Catalunya, i que es troba integrat dins de l’Associació Catalunya Cultura i Progrés. Ara com ara hi ha set empresaris "totalment compromesos", a més d’un comitè d’historiadors de reconegut prestigi, que són els responsables de generar els continguts. L’empresa Petrolis Independents, propietat del mateix Canadell i de Jordi Roset, és, entre d’altres, una de les col·laborades econòmiques d’aquesta iniciativa.

Segons expliquen en un comunicat, fa gairebé dos anys que es va gestar 'Fem Història', un projecte que "ha anat fent camí amb discreció" i ara surt a la llum presentant nova pàgina web (femhistoria.cat) i fent una crida a la participació d’altres empresaris del país que considerin "fonamental recuperar la història econòmica de Catalunya". De fet, Joan Canadell va iniciar aquest camí amb la publicació fa pocs anys del llibre Potencial d’Estat –publicat per Nautilus- , on l’actual president de la Cambra constata que “els catalans sempre hem estat a l’avantguarda de la indústria i el comerç”. 'Fem Història' comparteix la seva idea que “quan esdevinguem un Estat podrem estendre el nostre lideratge econòmic i social i construir, d’aquesta manera, un dels països generadors de més riquesa i benestar d’Europa”.

Des de 'Fem Història' defensen que “tots els pobles tenen dret a escriure la pròpia història i és molt important que els catalans coneguem la nostra, que en el pla econòmic és una gran desconeguda”. Els impulsors del projecte estan convençuts que “recuperar l’exitós passat del comerç, la indústria i la tecnologia dels darrers set segles contribuirà a millorar la nostra autoestima”. La nova web s’estrena amb la presentació el primer vídeo temàtic que posa de manifest l’evolució i importància del sector de la indústria de la motocicleta a Catalunya. Fins ara, 'Fem Història' havia presentat un parell de vídeos genèrics sobre la història econòmica de Catalunya que van tenir més d’un milió de visites. L’aparició d’aquestes produccions audiovisuals va rebre com a resposta un atac cibernètic, que va obligar a allotjar els serveis del web sota un entorn de màxima seguretat.