Lligar en temps de pandèmia és tota una fita. Tenint en compte això, fer-ho a través de Twitter i en català, podria semblar que és sostre. Però els impulsors de #tindercat, el hashtag que porta tot el dia d'avui sent Trending Topic, han aconseguit fer un pas més i s'han convertit en el primer cas d'èxit de Twitter Spaces, la nova funció d'aquesta xarxa social.

Però anem a pams, perquè potser amb tants conceptes has perdut el fil. Què és Twitter Spaces? I què és #tindercat?

Què és Twitter Spaces?

#tindercat és una iniciativa d'en Gerard Querol, un dels presentadors de Mood Z, que va decidir aprofitar aquesta nova funcionalitat de Twitter. Però en permeten fer els Twitter Spaces? Bàsicament, són les sales de reunió que ha llançat aquesta xarxa social. La novetat és que es tracta d'espais on es poden tenir converses per veu.

Hi poden intervenir un màxim d'11 persones, però, en canvi, no hi ha un límit d'oients. A més, la persona que ha creat l'espai pot donar o treure la paraula, així que no han d'intervenir sempre les mateixes 11 persones. Ara mateix, tots els Twitter Spaces són públics i qualsevol hi pot accedir, però no tothom els pot crear, ja que es una funcionalitat en proves.

El fenomen #tindercat

Però anem al quid de la qüestió. Què és #tindercat? Ho ha explicart en Gerard Querol avui amb un fil de Twitter. Després de descobrir que podia crear un d'aquests espais, va decidir fer una prova i ràpidament va començar el que ell qualifica de "bola de neu". "Ràpidament es va connectar molta gent i en uns minuts ja teníem de forma totalment popular i sense planejar-ho abans, una iniciativa de programa sorgida entre tots", escriu en aquest fil.

TUIT TINDER CAT

Gerard Querol/ Twitter

El funcionament va ser senzill, qualsevol persona que busqués parella es podia connectar i se li cedia la paraula perquè expliqués els seus gustos. Després, les persones que van exercir de col·laboradors de Querol i ell mateix feien el seguiment del hashtag #tindercat i vigilaven si algú havia fet un tweet mostrant interès en la persona que acabava de parlar.  A partir d'aquí, explica Querol "nosaltres els aconsellàvem i fèiem match!".

D'aquesta manera, el que havia de ser un entreteniment de 20 minuts abans de posar-se a estudiar va arribar a tenir connectades 300 persones. Si es formarà alguna parella d'aquesta experiència, encara està per veure.