Gabriel Boric ja és president de Xile després que aquest divendres hagi assumit el càrrec en una cerimònia d'investidura farcida de solemnitat i simbolisme. Certament, la presidència de Boric és trencadora, ja que és el president més jove de la història del país. N'és bon exemple el fet que fa només deu anys era un dirigent estudiantil que es manifestava als carrers per l'educació pública. Ara, a l'edat de 36 anys, lidera la irrupció d'una nova esquerra decidida a posar fi a l'herència de la dictadura d'August Pinochet. Doncs bé, arran de la presa de possessió com a president de Xile, Boric ha rebut la visita del Ministeri d'Afers Exteriors japonès, Kiyoshi Odawara.
Però el que no s'esperava el president xilè és que la delegació nipona el felicités d'una forma tan especial, amb el regal del pokémon preferit de Boric. Doncs bé, el ministeri japonès que lidera Odawara li ha regalat un peluix del Squirtle, un dels pokémons més icònics. I és que és ben sabut que el pokémon preferit de Boric és aquesta petita tortugueta de tipus aigua que rep el nom de Squirtle. De fet, a Twitter ja va reconèixer que és el pokémon amb què comença totes les partides.
Piulada de Gabriel Boric on reconeix la seva predilecció per Squirtle/ Twitter
El curiós regal de la diplomàcia japonesa al jove president xilè ha aixecat polseguera ràpidament en forma de mems. Amb tot, més enllà de l'anècdota, el país sud-americà entra ara en una etapa política renovadora a l'Amèrica Llatina. Els xilens esperen que Boric esborri el llegat neoliberal dels anys setanta i avanci cap a un país socialment just.