Un dels termes que més s’ha popularitzat arrel del confinament ha estat el de teletreball. Per a algunes empreses és un concepte revolucionari, però per a d’altres tan sols és una nova etiqueta per referir-se a hàbits adquirits des fa temps. “El treball remot ha estat molt fàcil i natural per a nosaltres”, reivindica un dels fundadors i CEO d’Inari, Frank Perkins, que titlla la seva companyia de “nativament digital”.

Dedicada a la transformació digital de les asseguradores, el context de confinament ha fet que Inari estigui treballant més que mai. “Manca molta tecnologia perquè les empreses puguin ser igual de productives sense gent a l’oficina. Aleshores, hem rebut moltes peticions sobre els nostres productes”, celebra Perkins, que no és gaire amant de distingir entre feina a distància o presencial: “El que estem veient i que ja duem temps promocionant és que no hi ha treball en remot o a l’oficina, simplement hi ha treball”.

En aquest sentit, considera que la incorporació de tecnologia per part de les empreses és un procés que ha arribat per quedar-se: “És una transformació on la tecnologia és una eina per aquest canvi, però no n’és el motiu”. Segons Perkins, la principal conseqüència d’aquest nou escenari és que les empreses incorporin la idea de “descentralització” de la força de treball, així com una relació “més simbiòtica i orgànica” amb les tecnologies. Sobre la descentralització, precisament, pivota un dels principals dèficits en la gestió de la pandèmia. “En tots els països amb sistemes centralitzats hi ha hagut un desordre total”, sosté el CEO d’Inari en relació amb una àrea en la que també hi té coneixements i formació: el blockchain.

“És una manera d’emmagatzemar i compartir dades d’una forma immutable i segura”, defineix Perkins, que concep aquesta tecnologia com una eina eficient per combatre la pandèmia: “Una de les aplicacions més grans és el Supply Chain (cadena de subministrament de materials). En aquesta crisi hem vist que no sabem ben bé com poder fer una compra segura de mascaretes, sobretot amb diners públics”, destaca, per la qual cosa apostar per aquesta tecnologia aportaria “transparència” i “seguiment” en el procés de comercialització i distribució de material sanitari.

D’aquesta manera, Perkins espera que d’aquesta pandèmia n’extraiem un aprenentatge fonamental: “La descentralització ben feta no significa desordre, sinó més flexibilitat i agilitat”.

La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.