Els trens de la línia R4 de Rodalies no pararan a l'estació de La Granada (Barcelona) a partir d'aquest dilluns 6 de març i fins al 21 de maig arran de les obres que està executant Adif per desenvolupar el Corredor Mediterrani a Catalunya. Renfe ha informat en un comunicat que establirà un servei complementari per carretera entre la Granada i Vilafranca del Penedès (Barcelona) durant tot el període "per minimitzar l'afectació i assegurar la mobilitat dels viatgers".

A més del servei complementari per carretera, també es reforçarà el personal auxiliar de l'estació i es comunicarà la informació pertinent a través de megafonia a les estacions, als trens, a la pàgina web i a les xarxes socials. 

La línia R16 patirà retards per les obres del corredor mediterrani

La línia R16 de Rodalies patirà retards d'entre quatre i cinc minuts més de l'habitual a partir d'aquest diumenge 5 de març a causa de les obres del Corredor Mediterrani. Així doncs, segons ha comunicat Adif, la línia R16, que circula entre Barcelona i Tortosa, serà una de les afectades per les obres. Els trens de llarga distància, Euromed, Intercity i Talgo també patiran retards de cinc minuts.

A més a més, a partir del 20 de març i fins al 26 d'abril, els trens amb recorregut València-Vinaròs-Tortosa acabaran a Ulldecona, des d'on es farà transbord en carretera fins a Tortosa. Durant el mateix període, també es preveu que dos trams de la línia Ulldecona-Tortosa s'hagin de fer per carretera.

Adif ha informat que les obres que causaran els retards consisteixen en el canvi d'ample de les vies. L'objectiu és ajustar les vies a l'amplària internacional i, d'aquesta manera, permetre la circulació de trens de passatgers i de mercaderies entre Europa i Espanya a través del Corredor Mediterrani.

El Corredor Mediterrani, un projecte estratègic

El Corredor Mediterrani no només és un projecte estratègic per al transport per ferrocarril, sinó també per connectar-nos a Europa. I el seu desenvolupament està vertebrant els territoris que travessa. Així doncs, dotarà d'una major competitivitat les empreses de l'Arc Mediterrani i la seva àrea d'influència, tot potenciant el transport de mercaderies per ferrocarril. És per això que el Corredor Mediterrani s'ha convertit en una palanca de recuperació econòmica. I és que es calcula que per cada euro invertit es generarà un retorn de 3,5 euros. I provocarà un increment del 2,2% del PIB fins a 2030 i crearà ocupació.

Però això no és tot. El Corredor Mediterrani també és una eina molt útil per lluitar contra el canvi climàtic per la seva contribució a la descarbonització del transport i la reducció de la petjada de carboni. Aquest efecte reductor de la contaminació es tradueix en una rebaixa de fins a 5,5 de Tn/any d'emissions de CO₂ a l'atmosfera.