El Port de Barcelona celebrarà durant el juny vinent la primera edició del cicle de concerts Blaumarí Music Port Vell, una iniciativa donada a conèixer aquest dijous i que tindrà com a singularitat que l’escenari estarà situat en una plataforma sobre l’aigua, situada davant del moll Barcelona Nord, al costat del World Trade Center, on se situarà el públic. Entre els primers concerts d’aquest nou festival musical destaquen, entre d’altres, els noms de The Cardigans, uns revitalitzats Sau i Alan Parsons. Segons ha comunicat el port, aquest cicle de concerts “reflecteix la voluntat del Port de Barcelona de facilitar i impulsar activitats que enriqueixen la vida cultural de la ciutat, convertint els seus espais en punts de trobada, creació i participació”.
El cicle se celebrarà del 10 al 28 de juny de 2026 en l'entorn del Port de Barcelona, un espai privilegiat davant el mar que oferirà al públic l'oportunitat de gaudir de la música en directe en un ambient únic, i amb una programació diversa que passa pel pop, el jazz, el soul, el flamenc i la música d’arrel. Pel que fa al cartell, el nom de l’artista que hi actuarà es farà públic aquest mateix divendres, però sí que ja es coneixen altres noms i dates.
Així, el 12 de juny serà el torn del saxofonista i compositor nord-americà Kamasi Washington, una de les figures més influents del jazz contemporani. El 13 de juny pujarà a l'escenari el gallec Carlos Núñez, virtuós de la gaita i referent de la música celta internacional. El diumenge 14 de juny arribarà l’històric grup britànic de reggae UB40 feat. Ali Campbell. Pel 15 de juny està previst un format diferent, amb l'òpera ‘La Traviata’, una de les grans obres mestres del repertori operístic. El 16 de juny actuaran els suecs The Cardigans, banda emblemàtica del pop alternatiu dels anys noranta.
La programació continuarà el 17 de juny amb els llegendaris Gipsy Kings (by André Reyes), referents mundials de la rumba flamenca, seguits el 18 de juny per la revitalitzada banda catalana Sau, amb Pep Sala, que recordarà els grans temes interpretats en el seu moment per l’enyorat Carles Sabater. El 19 de juny serà el torn del cantautor gallec Xoel López, un dels artistes més respectats del panorama indie espanyol. El diumenge 21 de juny arribarà una de les grans nits del cicle amb Nile Rodgers acompanyat de Chic.
El 22 de juny la programació continuarà amb DJ Symphonic i el seu espectacle que fusiona música electrònica i orquestra. El 20 de juny se celebrarà la tradicional Nit d'Havaneres, una nit dedicada a la música marinera i els clàssics de les havaneres. El cicle tornarà el 24 de juny amb la potent veu soul de Joss Stone. Un dia després serà el torn d'Alan Parsons, creador de l'influent projecte progressiu The Alan Parsons Project. El 27 de juny pujarà a l'escenari la banda britànica James, referent del rock alternatiu europeu. El tancament del cicle arribarà el 28 de juny amb el cantant i compositor Rufus Wainwright, un dels artistes més elegants i personals de l'escena internacional.
Escenari sobre l’aigua
La singularitat del Blaumarí Music serà l’escenari, que se situarà literalment sobre el mar, creant una imatge única a la ciutat. L'estructura s'instal·larà sobre una plataforma a l'aigua davant el públic, de manera que els concerts es desenvoluparan amb la Mediterrània com a teló de fons. Aquesta proposta convertirà Blaumarí Music al primer festival de música que se celebra al moll Barcelona Nord, un nou espai públic del Port Vell del Port de Barcelona que es va obrir a la ciutadania l'any passat, inaugurant un nou espai cultural al front marítim de la ciutat i oferint una experiència escènica inèdita a la ciutat. Les entrades per a tots els concerts es podran adquirir el dilluns 23 de març a les 10 h al web del cicle de concerts.
