En la construcció de la Sagrada Família de Barcelona, la gran part pendent és la de la façana de la Glòria, la que dona al carrer de Mallorca i que, en el futur, ha de ser l’entrada principal del temple expiatori, precedida per una polèmica escalinata que, segons algunes projeccions, suposaria l’expropiació dels veïns que tenen els seus domicilis a la vorera del davant. Les obres en aquesta façana ja han començat, i ja s’han realitzat els fonaments de les quatre torres, que seran similars a les torres històriques de les façanes del Naixement i la Passió, però més altes, però per poder continuar amb l’obra ha arribat el moment d’instal·lar una bastida, els treballs d’instal·lació de la qual ja han començat i, de moment, han comportat l’eliminació del carril bus en el tram entre els carrers Marina i Sardenya.
Tal com va informar en el seu moment la Junta Constructora de la Sagrada Família, al gener es van demanar els permisos necessaris per aixecar una bastida que, un cop instal·lada, no haurà de suposar cap alteració del trànsit ja que preveu que els vianants puguin transitar-hi per un túnel habilitat per sota de la bastida. Ara bé, en un canvi de plans no previst inicialment, els treballs d’instal·lació de la bastida han comportat la supressió del carril bus, després que les queixes veïnals han forçat a implementar un espai per a vianants sobre el traçat per on circulaven els busos.
Cal tenir en compte que el passat 25 de març es van instal·lar tanques en la vorera muntanya del carrer Mallorca (vegeu imatge), amb el propòsit inicial de fer passar els vianants per la vorera mar, una vorera ja prou carregada habitualment per l’existència de diverses terrasses de locals de restauració, botigues de souvenirs i els mateixos veïns que hi resideixen, que són els que van alertar del perill que els vianants, especialment turistes, optessin per envair la calçada, amb el perill que comportaria fer-ho en un carril bus. Davant aquesta circumstància, finalment s’ha optat per eliminar el carril bus en aquest tram i delimitar amb barreres tipus New Jersey un pas per a vianants. En principi, la instal·lació de la base de la bastida, que anirà creixent conformi avanci l’obra de la façana, ha d’allargar-se uns dos mesos, i un cop finalitzada aquesta obra prèvia, es podrà recuperar el carril bus.
Una bastida per una dècada
Pel que fa a la bastida, un cop instal·lada, es preveu que es mantingui per un període aproximat d’una dècada, el que es trigarà a construir la façana de la Glòria, com a mínim la part autoritzada actualment, que és la que correspon a la finca que ocupa el temple, ja que en el disseny d’aquesta façana s’inclouen parts en voladís, a més de l’escalinata, que queden fora del solar del temple i que necessiten permisos municipals amb els quals encara no compta la Junta constructora.