L’Ajuntament de Barcelona ha informat d’un nou servei per la ciutadania que permetrà consultar les fotografies de les multes de trànsit imposades pel consistori. L’Institut Municipal d'Hisenda (IMH) ha posat en funcionament un nou tràmit per la consulta d’aquestes imatges amb la principal novetat de ser un tràmit automatitzat, que permet millorar notablement l’eficiència i la rapidesa del procés de consulta. Fins ara, per accedir a una imatge relacionada amb una multa, les persones ciutadanes havien de presentar una sol·licitud que s’enviava al Departament de sancions de l’IMH. Un cop es rebia la sol·licitud, es buscava la imatge i s’enviava de nou mitjançant una notificació, cosa que implicava un procés llarg i laboriós, que ara s’ha substituït per la consulta en línia. Ara el ciutadà podrà veure la denúncia i les imatges que tingui associades, i imprimir-les i/o descarregar-les al seu ordinador, des del tràmit per internet.

Multes d’estacionament, de velocitat i de la ZBE

El tràmit actual permet obtenir totes les imatges de la denúncia, posant el codi segur de verificació (CSV) que apareix a la notificació. Es poden consultar totes les denúncies i imatges de les infraccions de circulació, tant les que comporten retirada de punts com les que no, tant les d’estacionament, com les de velocitat, i també les de la ZBE. També es poden consultar totes les denúncies generades mitjançant les PDA de la Guàrdia Urbana i les fotografies d’aquestes denúncies, en cas que en tinguin d’associades. Les úniques que actualment no es poden consultar són les de foto-vermell (càmeres dels semàfors), tot i que pròximament també està previst que també estiguin accessibles. Aquest tràmit, gratuït, permet consultar les imatges fins un any més tard de la data de la denúncia, però no paralitza ni modifica terminis per presentar les al·legacions o per efectuar el pagament de la multa.

Com es pot consultar?

 

Un cop a dins, en accedir a la pestanya 'inicia el tràmit' i un cop dins, introduir el codi segur de verificació (CSV) que es troba en el document de notificació de la denúncia.

 

 

En el marc del Pla Barcelona Fàcil

Aquest canvi representa un avenç important cap a una administració més eficient i accessible, que busca millorar la interacció entre l’Ajuntament i els ciutadans. S’emmarca en el Pla Barcelona Fàcil, una nova estratègia per simplificar els tràmits administratius, reduir el temps necessari per completar-los i eliminar les barreres burocràtiques. Una mesura de govern municipal que contempla 18 actuacions concretes que han de contribuir a crear un Ajuntament més modern, eficient i orientat a les necessitats de la ciutadania. L’eix administratiu, un dels tres àmbits en què s’estructura el pla, promou, precisament la digitalització de procediments, a la vegada que es manté una atenció presencial de qualitat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!