El dia de Sant Jordi a Barcelona, un dels esdeveniments més importants de l'any a la ciutat, ha provocat que el metro de Barcelona hagi quedat col·lapsat d'usuaris a causa de la gran quantitat de persones que es mobilitzen per a celebrar la festivitat. Els usuaris del servei de transport públic han demanat un augment en la freqüència dels trens per a fer front a l'alta demanda. El 23 d'abril és un dia especial a Barcelona i els carrers de la ciutat s'omplen de parades de llibres i roses i d'un ambient festiu i primaverenc que provoca que molta gent s'apropi cap al centre de la ciutat en transport públic per gaudir del dia.

No obstant això, enguany el metro de Barcelona ha col·lapsat, cues de més de vint minuts, vagons a vessar de gent als quals no es pot accedir i una freqüència de trens massa baixa per la quantitat d'usuaris que hi han accedit aquest diumenge. Els usuaris del metro s'han queixat a les xarxes socials, han qualificat la situació de "perillosa" i han demanat una major freqüència dels trens per a poder desplaçar-se amb major facilitat. L'Ajuntament de Barcelona, a través de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), va anunciar abans de la diada que s'havia reforçat el servei de metro amb motiu de Sant Jordi i afirmen que s'havien incrementat el nombre de trens i s'havia ampliat l'horari de funcionament del servei fins a les 2 de la matinada. A més, s'han habilitat parades addicionals en les línies 1 i 5 per a facilitar l'accés a les zones amb major activitat.

Malgrat aquestes mesures, els usuaris han continuat experimentant problemes per a moure's per la ciutat. A Twitter, alguns usuaris han compartit imatges i vídeos de les aglomeracions a les estacions i dins dels trens, demanant una solució urgent al problema. Alguns usuaris han suggerit que s'implementés un sistema de reserva per als viatges amb metro durant el dia de Sant Jordi, similar al que s'utilitza en altres esdeveniments massius a la ciutat, com el Mobile World Congress o el Saló de l'Automòbil. D'aquesta manera, es limitaria el nombre de persones que poden accedir al servei de transport en moments d'alta demanda.

La superilla de Sant Jordi: carrers tallats i eix peatonal

Aquest any la novetat ha estat la creació d'una gran superilla literària, un eix per als vianants ple de parades que creua la ciutat. Concretament, aquest gran eix per als vianants passa pels carrers Gran de Gràcia, passeig de Gràcia i continua per les Rambles. Aquestes tres vies han estat tallades al trànsit. El passeig de Gràcia ha estat perimetrat des de la Gran Via fins a la Diagonal, i des de Pau Claris a Balmes. La rambla de Catalunya també ha estat tallada al trànsit a causa de la instal·lació de parades d'entitats de la ciutat. Però els talls en la circulació no són les úniques afectacions en la mobilitat de Barcelona. Segons informa la Guàrdia Urbana, l'Ajuntament ha decidit prohibir l'ús de patinets elèctrics i bicis en aquests carrers durant Sant Jordi a causa de la gran densitat de visitants.