La Borsa espanyola ha tancat aquest dijous amb un mínim ascens d'un 0,06%, fins a situar-se en els 13.488,9 punts, després que la Reserva Federal (Fed) dels Estats Units decidís aquest dimecres mantenir sense canvis el tipus d'interès de referència, i això malgrat les pressions de la Casa Blanca. El selectiu espanyol ha transitat tota la jornada sense un rumb clar, oscil·lant sense dificultat entre les pèrdues i els guanys, i encara que semblava que anava a tancar en signe negatiu, finalment s'ha decantat in extremis en la subhasta de tancament per les mínimes alces.

Així, l'indicador nacional s'ha quedat a les portes de recuperar la cota dels 13.500 punts que va cedir fa dos dies, en tant que, en el que va de 2025, l'índex acumula una revalorització d'un 16,33%.

Aquest dijous la Comissió Europea ha anunciat que denunciarà davant de l'Organització Mundial del Comerç (OMC) els aranzels massius imposats pel president dels Estats Units, Donald Trump, a totes les importacions estrangeres, incloses les de la Unió Europea; mentre ha fet pública la seva proposta per a una segona ronda de represàlies amb què gravar productes nord-americans per valor de 100.000 milions d'euros.

Pluja de resultats a Espanya

A Espanya, aquest dijous ha destacat la publicació de resultats de Banc Sabadell, que va guanyar 489 milions d'euros entre gener i març, un 58,6% més que en el primer trimestre del 2024. També Amadeus ha publicat els seus comptes, amb uns guanys de 355,3 milions d'euros, un 13,3% més, mentre que Rovi va obtenir un benefici net de 18,1 milions d'euros, amb un increment del 21% entre el primer trimestre de 2025 i el de 2024.

Acerinox, per la seva part, va registrar un benefici net de 10 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, la qual cosa representa una caiguda del 80% respecte als guanys de 53 milions d'euros que va obtenir en el mateix període de l'exercici anterior. "Les incerteses causades per les mesures aranzelàries i un context macroeconòmic altament complex han provocat que els mercats es frenin esperant més visibilitat i retardant la recuperació de la demanda", ha explicat el conseller delegat de la companyia, Bernardo Velázquez.

Banc Sabadell lidera les pujades

En aquest context, dins de l'Ibex-35 les pujades més grans al tancament de la negociació se les han anotat Banc Sabadell (+3,64%), Santander (+3,31%), Unicaja (+2,67%), Rovi (+2,63%), IAG (+2,16%), BBVA (+2,03%) i CaixaBank (1,85%). En l'extrem oposat, els descensos més grans han estat els d'Endesa (-5,37%), Amadeus (-4,44%), Acerinox (-3,46%), Iberdrola (-3,25%), Merlín (-2,92%, afectada per l'efecte 'exdividend') i Enagás (-2,41%).

Del seu costat, la majoria dels índexs europeus han tancat amb avenços: París ha sumat un 0,89%; Frankfurt un 1,02% i Milà un 1,71%, mentre que Londres ha firmat l'excepció en retrocedir un 0,32%. A l'altre costat de l'Atlàntic, els índexs de Wall Street avançaven més d'un 1% a l'hora de tancament al Vell Continent.