Aena, que acaba d'iniciar el concurs de 'rent a car' a 38 aeroports, valorat en 10.000 milions, ha adjudicat aquest divendres a cinc companyies el servei de seguretat privada dels 46 aeroports i 2 heliports de la xarxa a Espanya (dividits en 15 lots) per als pròxims quatre anys. Les ofertes presentades per Ilunion, Isec, Segurisa, Trablisa i Sureste impliquen una millora econòmica del 4,30% respecte al concurs anterior i s'ha tancat per més de 1.120 milions d'euros.
El lot més car ha estat el de l'aeroport de Madrid-Barajas, per 186,3 milions d'euros, que inclou la inspecció de passatgers i Fast Track; seguit del lot que inclou els aeroports de Gran Canària, Tenerife Sud, Tenerife Nord-Ciutat de la Laguna, César Manrique-Lanzarote, Fuerteventura, la Palma, el Hierro i la Gomera, per 159,9 milions; i l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona el Prat d'inspecció passatgers per 133,01 milions.
En un comunicat, el gestor aeroportuari indica que el servei de seguretat als aeroports de la xarxa d'Aena compta amb alts nivells de percepció per part dels passatgers. Segons les enquestes ASQ (Airport Service Quality) sobre satisfacció de viatgers de l'any passat, "la valoració mitjana d'aquest servei és de 4,23 sobre 5, davant la mitja europea de 4,18."
Per això, l'empresa que dirigeix Mauri Lucena té per objectiu continuar optimitzant l'experiència de l'usuari a través de la inversió en tecnologia i la innovació en el seu model operatiu. En aquest sentit, durant la vigència del contracte, Aena durà a terme un important procés de modernització tecnològica amb què Aena busca mantenir la seva posició de lideratge en la gestió aeroportuària mundial.
En concret, la companyia està en la fase final d'instal·lació d'equips de detecció d'explosius (EDS estàndard 3) per a la inspecció de l'equipatge en bodega, en compliment de la normativa europea. A més, modernitzaran els filtres de seguretat, amb la implementació de tecnologies avantguardistes (EDSCB, ATRS, Remalnom Screening i sistemes biomètrics), per agilitar el pas pels controls previs a l'embarcament i millorar l'experiència dels passatgers.