Canvi d'estratègia a Mapfre. La companyia que presideix Antonio Huertas vol aprofitar la seva extensa xarxa de sucursals i agents, per oferir assessorament financer als clients i altres productes a més de l'assegurança, que és la seva activitat natural.
L'asseguradora ja té més de 3.100 oficines a Espanya, sent aquesta la segona xarxa més gran del país, darrere de CaixaBank. Tanmateix, Antonio Huertas va anunciar fa uns dies la seva intenció d'obrir-ne fins a 300 més en tot just tres anys. Aconseguint així les 3.400 el 2028.
En paral·lel, Mapfre està animant els seus agents financers a obtenir el certificat MiFID per poder vendre també productes financers i oferir assessorament, un servei més complet. Actualment, la companyia compta amb una xarxa formada per 10.500 agents, dels quals gairebé 1.800 ja poden prestar aquest servei.
El nombre s'ha disparat els últims mesos, perquè a tancament de 2024 eren uns 1.300 els agents de Mapfre que comptaven amb el certificat MiFID i a tancament de novembre s'acostaven als 1.800. És a dir, l'asseguradora ja compta amb 500 agents més amb la titulació necessària per poder vendre productes financers.
Així ho posaven de relleu Juan Bernal, director general d'inversions de Mapfre, així com altres directius de Mapfre AM i Mapfre Inversión aquest dijous en una trobada amb periodistes. En la mateixa, explicaven que ja no seran només les 15 oficines de Mapfre Gestión Patrimonial les dedicades en exclusiva a oferir assessorament als clients.
Amb el canvi d'estratègia, aquest servei l'oferiran a través de tota la xarxa de Mapfre, que supera les 3.100 oficines i està en augment. Així com el nombre d'agents financers habilitats per vendre productes financers en qualsevol oficina, que ja voreja els 1.800.
El focus del grup està posat en vendre més productes d'estalvi vida, fons d'inversió o plans de pensions, a més d'assegurances. Segons dades aportades pels directius, Mapfre compta amb més de 7 milions de clients a Espanya i només un 6% té contractat un fons, per la qual cosa tenen recorregut.
De fet, la gestora s'ha proposat per al 2026 augmentar en un 50% les subscripcions a fons d'inversió. Aquest any han captat 450 milions i esperen elevar la xifra fins als 700 milions el proper exercici. El patrimoni d'actius sota gestió de la companyia arriba ja als 43.300 milions d'euros després de créixer un 7% aquest any.
En aquest sentit, Juan Bernal explicava la creació d'un nou departament, l'Àrea de desenvolupament de Projectes Estratègics i Innovació, que integrarà iniciatives que ja tenen en marxa, com la plataforma tecnològica Aladdin de BlackRock, i que liderarà Manuel Rodríguez. A més, comptarà amb dues noves verticals.
L'àrea d'Inversions, centrada en el desenvolupament de fons de renda fixa, renda variable, inversions alternatives i ALM. I l'àrea d'Asset Allocation, enfocada en estratègies multiactius i selecció de fons. Bernal assegurava que Mapfre vol ser “un referent en planificació financera” i que aquesta reorganització suposa desplaçar el producte per a l'assessorament.
El nou model, assenyalava, posa el client al centre sense segmentació per patrimoni o nivell de risc. Fins a la data ho feien per la tipologia de carteres que gestionaven, però ara s'unifica amb l'únic objectiu d'acostar-se més al client, aprofitar la seva presència al territori i assessorar-los perquè construeixin la seva cartera d'inversions.