Ho indica el lll Estudi Patient Digital Touchpoints de 2023 un estudi elaborat per Elogia, agència digital especialitzada en 'Full Digital Commerce' amb més de 20 anys d'experiència: els consumidors gastem una mitjana de 64 euros mensuals en compres online de productes farmacèutics del segment healthcare.

comprar online consumer healthcare parafarmàcia
 

Mercat consumer health

Actualment, el mercat del consumer health a Espanya, que suposa aproximadament el 30% del negoci de la indústria farmacèutica, engloba els productes d'OTC, Nutrició (NUT), Cura del Pacient (PAC) i Cura Personal (PEC) i situa a la farmàcia física com el principal canal de compra. La farmàcia, malgrat guanyar pes com l'establiment d'adquisició, els enquestats declaren ser majoritàriament híbrids, combinant tant el canal online com l'offline per realitzar les compres, a excepció de la categoria d'OTC on la convivència d'ambdós canals és menor (53%), sent més exclusiu del canal offline. En contraposició, al canal online destaca la compra de dermocosmètica (27%) per sobre de la resta. Anna Serrano, Directora d'Elogia Pharma, afirma que "Entendre el camí del pacient en la compra de productes farmacèutics, no només impacta en la satisfacció del pacient per si mateix, sinó que també facilita la presa de decisions estratègiques als laboratoris farmacèutics, alhora que els ajuda en la seva adaptació aquest entorn en constant canvi en el qual vivim."

Per què online?

L'existència de plataformes de compra online dins del sector de la salut també ha portat beneficis que els pacients valoren a l'hora d'adquirir productes. De fet, els preus (43%), la practicitat (36%) i la rapidesa (31%) són els principals motius d'adquisició en línia. En contraposició, la confiança (17%) i l'atenció al client (14%) que poden proporcionar els webs de compra deixen de ser tan rellevants per als enquestats. Gràcies als múltiples beneficis que els usuaris troben als webs de compra online, la freqüència de compra al mes se situa en 2 vegades, arribant a gastar una mitjana de 64€, sobretot en les categories de Dermocosmètica (1,5 vegades al mes) i Nutrició (2 vegades al mes), sent aquesta última la categoria en la qual el tiquet és més alt, amb una despesa mitjana de 92€. La influència i presència de les xarxes socials als productes farmacèutics és molt present en les noves generacions. De fet, les categories de Nutrició (27%) i Dermocosmètica (24%) són les que sumeixin més usuaris a les xarxes socials per informar-se abans de comprar algun producte de la categoria. Encara així, Instagram és la xarxa social favorita present en totes les categories per obtenir informació, seguida de Facebook i YouTube.