L'equip EasyVal, format per quatre estudiants de la Universitat Politècnica de València, juntament amb l'empresa ActivoTex han estat nomenats vencedors de la primera edició a Espanya del concurs "Amazon Campus Challenge" per un projecte basat en el desenvolupament mitjançant nanotecnologia d'un esprai per al sector tèxtil.

Els guanyadors rebran un premi en metàl·lic de 10.000 euros, segons un comunicat publicat avui pel gegant logístic Amazon, organitzador de la iniciativa, per continuar amb l'evolució dels seus treballs.

"Estem encantats d'haver guanyat aquesta primera edició, però el més important és que vam poder portar a l'èxit una empresa real i posar en pràctica habilitats adquirides durant els nostres estudis", ha explicat Javier Olivares, un dels quatre integrants del grup juntament amb Eloy Rivera, Iván Arenas i Jordi Cascant.

Per part d'ActivoTex, que es dedica a fabricar a València productes en esprai (desodorants i repel·lents per a mosquits i polls) amb tecnologia de microcàpsules, ha reconegut, en paraules d'un dels seus portaveus, Francisco Ibáñez, que gràcies a la col·laboració amb els estudiants han comprès "la importància de construir i fer créixer la presència digital".

Ibáñez ha considerat que aquest aprenentatge és fonamental "especialment en la situació actual", ja que el comerç electrònic et permet "arribar a milions de clients potencials" a qualsevol part del món.

La primera edició de l'"Amazon Campus Challenge" ha comptat amb la participació de 300 equips, dels quals només 5 van accedir a la gran final per presentar els seus plans comercials, els resultats generats a nivell de vendes, gestió de comptes i el rendiment complet de la idea proposada.

Schwan de la Universitat de Vigo i la Universitat de Santiago de Compostel·la, composta per Xian Priego, Marcos Villar i Dorin Alexandru, que van col·laborar amb TrainLikeFight de Santiago de Compostel·la, han quedat en segon lloc amb un premi de 7.000 euros.

En tercera posició, dotat amb 5.000 euros, l'equip e-Novating de l'Inst de Empresa i ICAI, format per David González, Ignacio Llopis i Alejo Mojo ha competit amb un projecte alimentari per a Mallorca Delicatessen de Palma.

Finalment, l'equip IcbA de la Universitat Autònoma de Madrid i la Universitat Rei Joan Carles i l'equip Marketeam de la Universitat de Màlaga s'han repartit el quart i cinquè lloc, respectivament.

Per a ells, el premi serà de 3.000 euros cada un pels seus treballs amb Tiendamotomax a Gijón, en el cas madrileny i amb Tability de Torremolinos, per part dels andalusos.

Els beneficis generats durant la competició per les vendes d'aquests projectes estudiantils seran donats a l'ONG Xarxes Cooperativa per donar suport a la seva tasca socioeducatius amb menors i famílies en situació de vulnerabilitat social.

El jurat ha estat format, entre d'altres, per la vicepresidenta i Country Mànager d'Amazon España i Itàlia, Mariangela Marseglia; el responsable d'Amazon Marketplace España, Ryan Frank; el responsable de Serveis per a Venedors de Gran Consum d'Amazon, Hande Bayik; el Sènior Corporate Communications Manager de Amazon, Fernando Antón; i l'emprenedor i conseller delegat del Grup R. Queraltó, Francisco Abad Gómez.

"Vull agrair tots els alumnes i les empreses que han participat en aquesta primera edició en un context tan insòlit que ha suposat nous i majors reptes per a tothom. Amazon seguirà al costat de les pimes i els joves talents espanyols, que són fonamentals per al futur d'Espanya," ha remarcat Mariangela Marseglia en el comunicat de la companyia.