El conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, veu "bona, a grans trets", la proposta de modificació de la LOMCE que prepara el Ministeri d'Educació, que preveu deixar en mans de la Generalitat la regulació del català i de l'escolarització associada a ella.

El conseller ha fet aquestes declaracions aquest matí a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú (Garraf), on ha mantingut una trobada amb la seva alcaldessa, Neus Lloveras, i on ha visitat les escoles Llebetx i Margalló.

Una altra de les mesures que preveu la modificació de la LOMCE és "reprendre la distribució de competències entre l'Estat i les Comunitats Autònomes" en matèria de currículum i "assignar entre el 55%-65% a l'Estat en totes les etapes", quan l'anterior llei tenia previst un percentatge de regulació més gran per part de l'Estat.

Segons Bargalló, es tracta d'una "bona proposta", però hi ha alguns elements concrets en els quals no estan d'acord, com en concepte de coeducació, que en la proposta del ministeri s'assenyala com a "prioritària a l'hora de donar concerts", quan a la Generalitat li agradaria més "que fos un requisit".

Concretament, el text del ministeri proposa "reforçar el principi de no discriminació per gènere en el règim de concerts i impulsar en aquest terreny les polítiques actives per la igualtat", per això es "reforçarà la prioritat en el règim de concerts per als centres que s'organitzin sota el principi de coeducació".

El conseller també ha manifestat que el document definitiu "hauria d'avançar funcions de la inspecció a nivell pedagògic, el sistema d'oposicions i els cossos docents". Bargalló ha explicat que la ministra va enviar a la conselleria fa 15 dies el document amb les propostes de modificació de la LOMCE i la Generalitat ha traslladat al ministeri els punts en els quals no estan d'acord.

"Hauríem preferit derogar la LOMCE que modificar-la", ha reconegut el conseller, per a qui els canvis "serveixen a grans trets per acabar amb allò que la LOMCE va introduir per destruir els principis del sistema educatiu" i "permet continuar treballant des de Catalunya amb un sistema educatiu propi, cosa que la LOMCE atacava".