Aquest dijous al voltant de 2000 ciutats d’uns 50 països del món tallaran les carreteres per participar del Dia Sense Cotxes. Espanya és el segon estat amb major nombre de municipis que celebraran el dia, dels quals més de la meitat són catalans.

El 22 de setembre de 2000 tenia lloc a Europa el primer ‘Dia Sense Cotxes’, amb l’objectiu de promoure la millora del transport públic, així com l’hàbit de traslladar-se en bicicleta i caminant entre els ciutadans.

Després de 16 anys des de la primera edició, la celebració s’ha estès a set jornades –el Dia Sense Cotxes forma part de la ‘Setmana Europea de la Mobilitat’ des de 2002– i ja se celebra a més de 50 països, fins i tot alguns de fora d’Europa.

Jakarta (Indonèsia). Imatge: Wikipedia

El país que més participa de la ‘Setmana Europea de la Mobilitat’ és Àustria, amb 523 municipis, si bé bona part d’ells no convoquen el Dia Sense Cotxes en sí, i opten per organitzar altres activitats relacionades amb la mobilitat.

Després d’Àustria, hi ha l’Estat espanyol i, en aquest, Catalunya hi té màxim protagonisme: dels 450 municipis espanyols que organitzen algun tipus d’activitat per a la setmana de la mobilitat, més de la meitat, 260, són catalans.

Darrere d’Àustria, Catalunya i la resta de l’Estat, s’hi troben altres països europeus com Hongria, Itàlia o Bèlgica, a més d'alguns de molt més petits -i propers, per a nosaltres- com Andorra. Fora del Vell Continent -lloc on va néixer el Dia Sense Cotxes-, països com Mèxic, Kazakhstan, EUA o Corea del Sud també s’han afegit a la tradició.

La ‘Setmana Europea de la Mobilitat’ clou aquest dijous amb el gran esdeveniment, el Dia Sense Cotxes, que se sumarà a les sis jornades dedicades a la mobilitat que s’han celebrat prèviament.