Alemanya es desperta amb una gran convocatòria de vaga al sector del transport que afecta més enllà de les seves fronteres. La mobilització ha obligat a cancel·lar 81 dels 191 vols que estaven programats per a aquest dilluns entre Espanya i Alemanya, segons informa Efe. Fins al moment les cancel·lacions han estat 41 arribades des d'Alemanya i 40 sortides. Fins ara només ha transcendit que Ryanair ha estat una de les afectades, cancel·lant un "número reduït" de vols des de i cap als aeroports de Colònia, Hamburg, Nuremberg i Bremen a conseqüència de la vaga. "A causa de la vaga de personal d'aeroport a Alemanya, lamentem informar que Ryanair s'ha vist forçada a cancel·lar un nombre reduït de vols", recull la companyia en un comunicat.

Si les afectacions a l'Estat espanyol estan sent significatives, l'impacte a Alemanya és majúscul. L'associació aeroportuària alemanya ha afirmat que la mobilització "va més enllà de qualsevol mesura imaginable i justificable", mentre que estima que uns 380.000 viatgers aeris es veurien afectats, segons recull The Guardian

Per què hi ha vaga de transport a Alemanya? 

Alemanya comença el dilluns immersa en una gran vaga de transports que esquitxa aeroports, ports, ferrocarrils, autobusos i línies de metro. La mobilització durarà 24 hores i uneix a tots aquests treballadors per demanar un augment salarial davant de la inflació alemanya, de les més elevades d'Europa que es va situar el passat mes de febrer en el 8,7%. 

Els dos sindicats que organitzen les mobilitzacions són Verdi i EVG que auguren que la mobilització tindrà un gran impacte. Verdi representa uns 2,5 milions d'empleats del sector públic, mentre que EVG representa 230.000 treballadors del ferrocarril i de les companyies d'autobusos. Concretament, es calcula que la vaga afectarà milions d'alemanys. Els mitjans locals s'hi refereixen com la "mega vaga", ja que la coordinació dels diversos sectors del transport deixarà una Alemanya pràcticament paralitzada. 

Els vaguistes han rebut crítiques per la dimensió de la mobilització, però des dels sindicats defensen que paralitzar el país és necessari. "Una lluita laboral sense impacte és inofensiva", ha sentenciat el cap de Verdi, Frank Werneke, qui ha afegit: "És millor un dia de tensió amb la perspectiva d'arribar a un acord salarial que setmanes d'acció laboral". Tanmateix, fins ara les demandes dels sindicats han estat ignorades i s'han ofert alternatives com  una pujada del cinc per cent amb dos pagaments puntuals de 1.000 i 1.500 euros,  aquest any i el que ve, segons el diari britànic.