La doctora Magda Carlas, especialista en dietètica, nutrició i membre de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició, ens porta una setmana més un vídeo on ens dóna consells per mantenir una dieta sana i equilibrada. Avui ens porta consells per baixar pes després de les vacances.

1. Substituir els refrescos per aigua

Una llauna de refresc pot portar 150 calories. Només el fet de treure-la del nostre dia a dia i substituir-la per un got d'aigua ens ajudarà a perdre pes. 

neonbrand 7Wmp7CENiSA unsplash

2. Controlar el sucre

No cal ser extremadament estrictes reduint el sucre. No cal treure la culleradeta de sucre del cafè. El consell de la doctora Magda Carlas és evitar sobretot els excessos com poden ser els gelats, els pastissos i galetes entre àpats. 

kenta kikuchi LZ6BTZnizD8 unsplash

3. Fer sopars racionals

Els sopars clàssics com la verdura, el peix a la planxa, l'amanida, la sopa de verdures i la carn blanca ens ajuden a baixar de pes mantenint una dieta equilibrada. 

 4. Incorporar exercici a la nostra rutina

Després de vacances és un bon moment per tornar al gimnàs i recuperar les rutines d'exercici. 

fitsum admasu oGv9xIl7DkY unsplash

Per últim, recordeu que us heu de donar temps per baixar de pes, ser constants i seguir aquestes pautes us ajudarà, però heu de tenir present que el pes guanyat en unes setmanes de vacances, necessita també unes setmanes per baixar.  

La doctora Magda Carlas és llicenciada en Medicina i Cirurgia, té un postgrau de Dietètica i Nutrició i un màster en Ciències dels Aliments per la Universitat de Farmàcia i Nutrició de Barcelona. Actualment forma part del departament de nutrició de la Clínica Eugin de Barcelona. Combina la seva feina diària a la clínica amb la divulgació mèdica i nutricional.

Va publicar el seu primer llibre el 1998, Alimentarse bien al ritmo de hoy (Plaza & Janés), i des de llavors ha fet altres publicacions: Cena conmigo esta noche (Plaza & Janés), Pasando de dietas (Plaza&Janés), Come conmigo en Barcelona (Plaza & Janés), 12 sopars per quedar bé (Ed. 62), 12 cenas para sentirse mejor (Ed. 62), Quítate un peso de encimaCapricis de Barcelona (Ara ed.), Barcelona Temptations (Ed. Viena), Cómo sobrevivir al menú diario de restaurante, Ahora te toca a ti (Planeta ed), No t’ho empassis (Columna), Caprichos sanos (Ed. 62), Inteligencia Nutricional (Plataforma editorial), El chef en casa (Planeta), Más claro que el agua (Edtorial Amat) i La dieta puede esperar (2019, Cúpula).

Magda Carlas és consultora de nutrició per diversos mitjans de comunicació, forma part de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició i és una ferma defensora de la gastronomia sana.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat