La temporada de MotoGP el 2024 promet tenir molta emoció amb diversos factors que poden ser determinants. El primer d'ells, com no pot ser de cap altra manera, té nom propi: Marc Márquez. El català tornarà a ser un clar contendent a la lluita pel títol, amb tot el que això comporta. El millor pilot de la graella pujarà a la millor moto de la graella, la Ducati, encara que serà la Desmosedici GP23, que no comptarà amb les últimes evolucions.

Els de Borgo Panigale, gràcies a la intervenció de Gigi Dall'Igna, el màxim artífex de construir una autèntica màquina de guanyar, són els clars dominadors del mundial. Per aquesta mateixa raó, l'ilerdenc ha decidit dir adeu a Honda per enrolar-se en les files italianes de Gresini, que compten amb una Ducati al seu garatge. Els pilots que també tenen una Ducati, com Pecco Bagnaia, Jorge Martín o el mateix Marco Bezzecchi, ja tremolen en veure el vuit vegades campió del món pel retrovisor.

Jorge Martín Marc Márquez Pecco Bagnaia / Foto: Europa Press
Jorge Martín, Marc Márquez i Pecco Bagnaia en el podi / Foto: Europa Press

Yamaha celebra la tornada de les concessions

Els pilots esmentats, al costat de Márquez, estan cridats a ser els clars dominadors dels circuits l'any que ve. De fet, la insultant superioritat de la marca italiana està fent que el campionat de MotoGP estigui sent una mica descafeïnat, mancat d'emoció (respecte als equips) i amb molt poques oportunitats a les motos que no són Ducati.

En Yamaha temen que el campionat de motociclisme es converteixi en una 'Copa Ducati', i és que els de Borgo Panigale compten amb 8 motos pròpies a la graella, la qual cosa, augmenta en gran manera les possibilitats dels italians d'obtenir grans resultats (sigui amb les oficials o amb les satèl·lit).

Marco Bezzecchi MotoGP / Foto: EFE
Marco Bezzecchi celebrant la victòria amb el seu equip / Foto: EFE

En MotoGP s'han adonat de les dificultats de la resta d'equips per ser competitius, sobretot les marques japoneses com Honda (que ha hagut de deixar marxar a la seva estrella) i de la mateixa Yamaha. L'adeu de Suzuki va suposar un punt d'inflexió per a les escuderies nipones que han anat perdent competitivitat fins a ser a les zones més baixes.

Ducati, la gran perjudicada pel seu domini

Per aquesta mateixa raó, la màxima institució de la categoria ha recuperat el sistema de les concessions, un dels grans factors a tenir en compte per a l'any que ve. En el passat aquests ajuts es van utilitzar per ajudar les marques europees davant de la superioritat japonesa i, ara, serà a la inversa.

Lin Yarvis amb gest d'aprovació en el GP d'Índia / Foto: Europa Press
Lin Yarvis amb gest d'aprovació en el GP d'Índia / Foto: Europa Press

Lin Jarvis, màxim responsable de Yamaha en les curses, celebra aquesta implementació: "Les concessions són millors per al campionat i així podem evitar que les fàbriques japoneses abandonin MotoGP en el futur. Una cosa que és molt important a llarg termini". I va afegir que "desgraciadament, són molt importants per a nosaltres. Si volem tornar a fer un pas endavant, necessitem més oportunitats per fer proves. L'any que ve només tindrem dos pilots. Els tests ens ajudaran, ens donaran més llibertat. Podem utilitzar més motors i també canviar les especificacions durant la temporada".

"També hi ha qui pensa que tenim massa Ducati en el Mundial, aquesta és també la meva opinió, encara que pot ser injusta. (Ducati) ha ofert les seves màquines, que són molt potents, a un bon preu, i això va funcionar bé per a ells, que ara tenen vuit pilots. Per al campionat, crec que seria millor posar un límit de, diguem, sis màquines, en lloc de convertir-se en una 'Copa Ducati", va tancar Jarvis.