El director de TV3, Vicent Sanchis, ha assegurat aquest divendres que ell no hauria emès el documental que la cadena pública catalana va dedicar a la causa judicial de Sandro Rosell perquè "no compleix les condicions fixades al llibre d'estil" de la CCMA.

Durant la sessió telemàtica de la Comissió de Control de l'Actuació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Sanchis ha rebut preguntes en relació a 'El cas Rosell' per part del PSC, els Comuns i C's, que qüestionaven si havia censurat el documental per pressions de Jaume Roures, copropietari i fundador de Mediapro.

"Jo no he retallat res, i a mi ningú no m'ha trucat. No hauria emès el documental. Si volen un dia els diré per què, les condicions són molt llargues i estan fixades també al llibre d’estil, que el documental no compleix", ha assegurat en referència al fet que la peça audiovisual no dona veu a totes les parts implicades.

EL CAS ROSELL 01

TV3

"No em poso en l’emissió del reportatge perquè el comitè professional ja ho va fer. I vostès tenen la pre-concepció que hi havia censura per part meva, però el criteri és de la gent que va editar el documental", ha afegit el director de TV3.

La setmana passada, just abans de l'emissió, el director del documental, Víctor Lavagnini, va denunciar en una carta que el documental havia estat censurat per part de la direcció de TV3. El Consell Professional d'Informatius de TV3, però, no el va emparar i va argumentar que les modificacions només responien a criteris informatius. Com a resposta, Lavagnini va acabar retirant la seva firma del documental.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat