Les primeres vegades de Marc Márquez a cavall de la Ducati no estan sent tan bones com s'esperava. O, almenys, no com molts deien que anava a ser, arribar i moldre. Quan un canvia una moto per l'altra després d'11 anys, et diguis com et diguis i siguis el pilot que siguis, requereix un temps d'adaptació. I és que la Desmosedici que pilotarà el '93' aquesta temporada, malgrat ser la millor de la graella, no li posarà fàcil a l'ilerdenc, perquè no té a veure res amb l'Honda, amb la que ha estat tota la seva carrera.

Les 11 temporades que el tro de Cervera ha estat pujat a la moto japonesa, com tots sabem, li han permès consagrar-se sis vegades com a campió de la categoria reina, i adquirir un estil de pilotatge molt propi d'ell. No obstant això, la Ducati, amb unes característiques molt diferents de la de la marca de l'ala daurada, obliga Márquez a canviar la seva manera d'afrontar aquesta nova temporada. Es va poder veure durant els tests de Sepang, on l'ilerdenc va acabar sisè a la taula de cronos, però amb seriosos problemes durant els primers dies. El '93' s'ha vist sumit en una gran dificultat, que Valentino Rossi celebra.

Marc Márquez, amb Gresini en els entrenaments de Sepang / Foto: Europa Press
Marc Márquez, amb Gresini en els entrenaments de Sepang / Foto: Europa Press

Marc Márquez no s'adapta a la Ducati

Anem per parts. Les expectatives generades entorn de Marc, que ell sempre s'ha encarregat de rebaixar conscient que necessita temps, són molt elevades. Encara que els tests disputats, tant en Sepang, com els de Qatar, que s'estan celebrant durant el dia d'ahir, 19 de febrer, i avui 20, són només entrenaments, el cert és que es pot veure la dificultat amb què Marc empunya la Desmosedici GP23. I és que, tal com li va reconèixer a Bagnaia en el traçat malai, la condueix com l'Honda, cras error.

Frankie Carchedi, la seva mà dreta a Gresini, també ho ha advertit, adaptar-se a la seva nova amiga "li portarà una mica de temps", perquè el '93' "s'ho està prenent amb molta precaució per la seva part", ja que no vol tornar a passar pel calvari de les lesions. No tot és dolent, lògicament, perquè com en tots els canvis es necessita un temps d'adaptació, però Marc Márquez ja va dir a la seva primera presa de contacte amb la Ducati que "va ser un enamorament sobtat". Amb la capacitat per tenir un bon ritme, com la resta de pilots de Borgo Panigale, el gran compte pendent del català és el time attack.

Marc Márquez, preocupat al box de Gresini / Foto: Europa Press
Marc Márquez, preocupat al box de Gresini / Foto: Europa Press

Valentino Rossi celebra els problemes de Márquez

No obstant això, existeix també un factor molt a tenir en compte perquè Marc pugui lluitar per guanyar curses, i és que pilotarà una moto satèl·lit. Rossi, la mala relació del qual amb el '93' és mundialment coneguda, ha estat un dels que ha mogut els fils perquè això passi. Il dottore té una gran influència en Itàlia, i per tant a la factoria de Borgo Panigale, i amb el seu contracte amb l'escuderia vermella a punt d'expirar, ha amenaçat d'abandonar-la si tracten el català com un pilot de fàbrica.

Així doncs, amb aquest primer pas fet, sembla que a Marc li costarà més del previst conquerir el seu novè campionat, i empatar al '46'. Perquè la Desmosedici GP23 és infinitament inferior a la Desmosedici GP24, la muntura oficial, tal com s'ha pogut comprovar durant els tests. Un fet que ja celebra Rossi, que veu com la possibilitat que el seu arxienemic pugui igualar-lo s'esfuma.