La telemetria de la moto de Luis Salom, feta pública avui pel seu equip, indica que el pilot va arribar a la referència de frenada 6km/h més lent que a la seva volta ràpida, a causa d'una acceleració menor en sortir del gir número onze del Circuit de Catalunya i, arran d'aquesta menor velocitat, va frenar nou metres més tard per mantenir una correcta velocitat al pas pel revolt.

Al comunicat del SAG Team, s'indica que "a l'entrada del revolt dotze existeix una irregularitat a l'asfalt (sot), coneguda per tots els pilots que per culpa del retard en la frenada va provocar que, en passar per damunt, Salom mantingués el fre accionat, a diferència de la majoria de voltes", assenyala la nota.

"Això, afegit a una velocitat igual a la de la seva volta ràpida, va provocar l'estrès sobre el pneumàtic davanter i una pèrdua d'adherència sobre la irregularitat de l'asfalt, que va ser la que va provocar la caiguda amb el tràgic desenllaç que tots coneixem", conclou el comunicat.