El Barça continua treballant per poder afrontar el pròxim estiu amb les garanties més importants possibles. La preocupació més gran, com ho ve sent en els últims mesos, és l'apartat econòmic, i la necessitat d'aconseguir ingressos extraordinaris per poder fer front a inversions que permetin millorar l'equip i estabilitzar les arques del club.

Fons d'inversió alternatius, o no, a CVC

Per a això, en el club treballen en un moviment que podria suposar uns beneficis d'uns 900 milions d'euros. Tots ells s'engloben en les negociacions amb diversos fons d'inversió, alternatius o no a CVC, perquè aquests adquireixin una part del capital del club a canvi d'aquests 900 milions d'euros que s'esmenten, com publica el portal Culemanía.

Joan Laporta EFE Barça

Joan Laporta, president del Barça, en una de les seves aparicions públiques / EFE

Per poder arribar a aquesta quantitat, el Barça hauria d'oferir fins a quatre actius, o una part d'ells. El primer seria concedir a l'esmentat fons d'inversió, sigui quin sigui amb el qual s'acabi tancant l'acord, una part dels drets televisius del club.

El segon suposaria la venda d'una part de BLM (Barça Licensing & Merchandising), tota la cadena de botigues oficials del Barça al voltant del món. Des de la seva creació el 2018 ha anat creixent fins al punt actual, on la venda d'una part pot suposar uns ingressos ràpids i molt valuosos per al club.

Les criptomonedes continuen sent una opció

En tercer lloc, també s'hauria d'incloure la venda d'un percentatge de Barça Studios, la productora audiovisual del club i que, si bé en un inici sol va suposar la inversió de 4 milions d'euros, el seu valor ha crescut exponencialment i el club ha rebut ofertes per vendre el 49% per 350 milions d'euros. Encara que continua sense tancar-se, es presumeix imprescindible desprendre's de part d'aquest producte pel bé de l'economia blaugrana a curt i mitjà termini.

Spotify Camp Nou Barca FC Barcelona
Spotify posarà nom al Camp Nou / FC Barcelona

I per quart i últim, el Barça també està estudiant les maneres d'entrar al món de les criptomonedes, NFT i el metavers. Quan Laporta i el seu equip buscaven patrocinador principal, que va acabar sent Spotify, ja hi va haver una empresa del sector que es va interessar, però el club va determinar que era una cosa massa volàtil com per confiar-li el patrocini principal del club.

No obstant això, durant una conferència de Laporta al Mobile World Congress, el president blaugrana va anunciar la creació d'un metavers i una criptomoneda blaugrana, per la qual cosa es demostra que l'interès a explorar el sector continua latent. Molts fronts oberts però amb un únic objectiu, el de guanyar diners, per poder créixer i tornar a ser un equip temible a Europa.

 

Imatge principal: Joan Laporta, president del FC Barcelona / EFE