La F1 ha seguit en els darrers anys una línia de desenvolupament molt compromesa amb la sostenibilitat. El 'Gran Circ', i amb ell la melodia dels seus monoplaces, ha anat desenvolupant-se cap a un espectacle molt més curós amb el medi ambient, però una de les claus d'aquesta evolució, sens dubte, es troba en la seva empremta logística.

El Mundial de Fórmula 1 es desenvolupa a molts països del món, però on es concentren més cites, a banda de l'Orient Mitjà, és a Europa. En aquest context, DHL, soci logístic oficial de la Fórmula 1 des de fa més de 20 anys, és l'empresa de transport encarregada de fer possible que el Mundial pugui desplaçar-se, sovint de manera setmanal, per països europeus.

Camión DHL / Foto: Europa Press
Camión DHL / Foto: Europa Press

DHL augmenta de 18 a 37 la seva flota de camions propulsats per biocombustible

Sense anar més lluny, el GP d'Espanya d'aquest cap de setmana és el primer de tres cites que se succeeixen durant 3 caps de setmana consecutius. Bona part de les emissions que hi ha al darrere del transport requerit corren a càrrec de DHL, però l'empresa alemanya, en acord amb la política de desenvolupament que ha seguit durant els darrers anys, augura una reducció mitjana del 83% de les seves emissions.

Per a fer-ho, ha augmentat de 18 a 37 la seva flota de camions adquirits durant 2023 propulsats per biocombustible. Concretament, es tracta de combustible drop-in HVO 100, que no deixa de ser oli vegetal hidrotractat. D'aquesta manera, DHL no només col·labora amb la Fórmula 1 de cara a l'assoliment de la sèrie esportiva del seu objectiu Net Zero per a 20230, sinó que promou pràctiques més eficients en el sector de la logística, ja a nivell general.

Paul Fowler Rubén Gavela DHL / Foto: Europa Press
Dirigents de DHL, compa / Foto: Europa Press

Paul Fowler, cap de logística de Motorsport de DHL: "Estem fermament compromesos amb la creença que cada pas compta a l'hora de reduir l'empremta logística"

En la Fórmula 1 més sostenible del dia de demà, DHL juga i jugarà un paper determinant. En aquest sentit, Paul Fowler, cap de logística de Motorsport de l'empresa alemanya, considera que, "com a soci logístic oficial de la Fórmula 1 durant els darrers 20 anys hem vist com l'esport està posant la sostenibilitat al capdavant, mentre s'involucra amb els aficionats en aquest tema important. Com el soci més longeu, DHL juga un paper crucial en aquesta transició. Per això creiem que cal continuar fomentant l'exploració d'opcions de combustibles sostenibles. Estem fermament compromesos amb la creença que cada pas compta a l'hora de reduir la petjada logística".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!