Mitja hora. Aquest és el temps que han durat les 7.400 entrades que el FC Barcelona ha posat a la venda aquest dimarts per a la seva afició per assistir a la gran final de la Champions femenina contra l'Olympique de Lió, que es disputarà el pròxim 25 de maig a l'estadi de San Mamés, a Bilbao. El club tenia 7.400 entrades, encara que en va guanyar 1.600 més aquest dilluns, les que va alliberar l'Olympique de Lió. La resta d'entrades que li queden al Barça aniran destinades als grups d'animació (250) i a compromisos del club (1.350).

La celeritat amb què s'han venut totes les entrades ha generat polèmica, ja que un error logístic ha evitat l'ordre de prioritat que havia establert el Barça per poder accedir a les entrades. Teòricament, aquest dimarts només podien comprar-les els socis blaugrana, encara que a l'hora de la veritat les entrades han estat accessibles per a tot el món, socis i no socis. La notícia ha corregut com la pólvora per les xarxes socials i les entrades s'han esgotat en només mitja hora.

El web sense registre, el problema

L'explicació que ha donat el Barça, tal com informa La Vanguardia, a la problemàtica de les entrades és que el web, habilitat per la RFEF en ser l'entitat responsable de vendre les entrades en ser una final que es disputa en territori espanyol, no permet el registre, per la qual cosa era impossible discriminar qui podia comprar una entrada i qui no. Davant d'aquest problema, el club ha optat per l'efecte crida, enviant un mail a tots els socis del Barça en el qual se'ls recordava que ja podien accedir a la compra de les entrades, afegint el link de compra.

Aquest link de compra era privat, per donar-li exclusivitat als socis. No estava publicitat a les xarxes socials ni apareixia cap accés en la pàgina web. El problema és que alguns socis l'han compartit amb no socis, iniciant una bola de neu que ha acabat amb les entrades esgotades en mitja hora.

En espera de les entrades per al públic en general

Amb les 7.400 entrades ja venudes, ja no hi ha marxa enrere, per la qual cosa als socis que vulguin anar a San Mamés només els queda esperar si l'Olympique allibera més entrades, un fet que no està descartat, o si la pròpia UEFA posa a la venda una última remesa d'entrades per a públic en general.

Després dels 15.000 aficionats al Barça que es van desplaçar a Torí fa dos anys i dels 10.000 que van viatjar la temporada passada a Eindhoven, des del Barça esperen una altra mobilització massiva a Bilbao, tant per la proximitat com perquè l'equip femení blaugrana no ha fet més que augmentar aficionats en els últims anys.