El Barça demostra que és més que un club en dies com els d’avui. Al Camp Nou s’ha presentat la campanya de Nadal 2017 dels blaugrana, que aquest any se centra en la crisi dels refugiats a través d’un cas concret, la Nujeen Mustafá, una noia siriana de 18 anys amb paràlisi cerebral que s’ha vist obligada a emigrar fins Alemanya. 

El documental ‘El somni de Nujeen’, emès a l’Auditori 1899, concreta tot allò que el club estava anunciant des de fa dies a través de les xarxes socials. En un vídeo curosament tractat, el club explica la història de la Nujeen, que desborda vitalitat, tot i seure en una cadira de rodes. El conductor de l’autobús del primer equip contribueix a que la jove, aficionada del Barça des dels 5 anys, pugui veure un partit des de les graderies del Camp Nou. 36 hores de viatge, anar i tornar des de Barcelona a Alemanya, per conèixer els seus ídols.

El vestidor va donar-li suport a la iniciativa des del primer moment i futbolistes com Gerard Piqué o Marc André Ter Stegen van tenir un paper principal. Nujeen va veure en directe el Barça-Celta de Vigo de Lliga del passat 2 de desembre. Tot i l’empat (2-2), el club va sortir guanyant. I Nujeen va poder parlar amb Piqué, Ter Stegen, Iniesta o Messi, el seu futbolista preferit, tot i que ho consideri “típic”.

En quatre idiomes i sense problemes per expressar-se davant de tant públic, la protagonista del vídeo nadalenc del club ha volgut treure’s mèrits: “Sóc només una persona normal que ha decidit lluitar per ser feliç”. Amb el Clàssic contra el Reial Madrid al cap, Nujeen s’ha confessat una gran seguidor culer i ha destacat moments com la final de la Champions a Roma contra el Manchester United o el gol d’Iniesta a Stamford Bridge.

“En els darrers anys estem acostumats a campanyes de Nadal que reflecteixen la  família, el bon ambient... aquest any creiem que havia de ser una història de vida d’una persona que es mereix que es compleixin els seus somnis”, ha dit el president Josep Maria Bartomeu, abans d’assegurar que Nujeen és “un exemple per a tot el món”.

Bartomeu també ha assenyalat que la iniciativa de fer una campanya especial ha estat compartida entre el club i els futbolistes. A més ha volgut agrair a tota la gent que ha estat treballant les últimes setmanes en la producció d’aquest colpidor documental.

Nujeen ha complert el seu somni, però la voluntat del Barça va més enllà. La Fundació del club, que ajuda a més d’un milió de nens i nenes arreu del món, aprofita la força de la seva història per enviar un missatge de pau, esperança, exemple i motivació.