El Mobile Word Congress (MWC) va tancar les seves portes a Barcelona en una edició que ha portat de nou l'optimisme al sector. La fira tecnològica més important del món ha complert els millors pronòstics i, segons la GSMA, més de 60.000 persones han visitat la Fira de Barcelona, provinents de prop de 200 països.

Durant els quatre dies que ha durat el congrés, més de 1.900 empreses han portat les seves últimes novetats en matèria d'innovació. A diferència d'edicions anteriors, els dispositius mòbils han deixat de ser els protagonistes absoluts per donar pas a noves tecnologies i tendències, en el MWC de 2022 la principal atenció ha recaigut a les xarxes 5G, sostenibilitat i 'green tech', metavers i robòtica. Aquestes han estat les 5 companyies que més han destacat durant el MWC22:

Huawei

La forta presència de la tecnològica xinesa en el Mobile no ha passat desapercebuda. En el que ha estat l'estand més gran de la fira, que ocupava pràcticament la meitat del Hall 1 de la Fira, Huawei ha presentat les seves últimes novetats en tres àrees diferenciades: d'una banda, el vessant de solucions i serveis per a empreses; per un altre, la part de consum centrada 'el súper dispositiu' per crear una oficina intel·ligent; i, finalment, l'àrea de connectivitat i xarxes.

Aquesta última ha estat la protagonista, amb l'exhibició de casos d'ús 5G en diferents àmbits i indústries, a més de mostrar el camí per aconseguir un món totalment connectat a través del 'Green 5G', la mini fibra o serveis 'wireless'. Amb això, Huawei ha posat de manifest com està dirigint la seva capacitat d'innovació per reduir l'empremta de carboni i aconseguir un món més sostenible.

Vodafone

Igual com Huawei, companyies com Vodafone han trobat en el MWC un escenari excepcional per difondre els seus esforços per avançar cap a la neutralitat climàtica. En aquest sentit, l'operadora ha presentat deu demos sostenibles 'Digital for green', basats en tecnologies com 5G, IoT, Realitat Augmentada, Cloud o Intel·ligència Artificial. Concretament, Vodafone ha reflectit la importància que tindran les xarxes 5G en aquest àmbit, ja que permetran a les 'ciutats intel·ligents' ser fins a un 70% més eficients.

SK Telekom

La creació de nous mons virtuals partint del metavers ha estat, sens dubte, un altre dels aspectes centrals d'aquesta edició del MWC. Són nombroses les companyies que l'han convertit en el "leitmotiv" de la seva oferta tecnològica.

Destaca l'operadora coreana SK Telecom, que ha mostrat la seva plataforma de metavers Ifland, a través dels diferents espais virtuals amb què ha comptat el seu estand perquè els usuaris poguessin interactuar amb diferents avatars. Aquesta plataforma, que es va llançar el juliol de 2021, aporta serveis com Social VR i Virtual Meet-Up mitjançant una interfície d'usuari intuïtiva.

Qualcomm

També en l'àmbit del metavers, i més enllà de l'aspecte experiencial i reproducció d'entorns virtuals, companyies com Qualcomm han mostrat avenços des d'un punt de vista tecnològic.

La companyia ha exhibit els seus visors de realitat virtual (RV), realitat augmentada (RA) i realitat estesa (XR), equipats amb els seus potents processadors, i ha realitzat demostracions pràctiques de com està optimitzant la latència dels dispositius de realitat augmentada i virtual a través del 5G. El MWC també ha estat el fòrum en el qual Telefónica ha firmat "una col·laboració amb Meta per impulsar conjuntament la innovació en connectivitat i tecnològica en el camp del metavers".

Xiaomi

Xiaomi ha estat un altre dels grans protagonistes del MWC i no precisament pels seus dispositius mòbils, dels quals va portar poques novetats, en línia amb gran part de les marques, que han presentat els seus vaixells insígnia fora de la fira.

L'estrella de Xiaomi (i, es podria dir, la mascota del MWC) ha estat el CyberDog. Un gos robòtic desenvolupat amb tecnologia de la mateixa marca, que és capaç d'aixecar-se, trotar, donar la pota i fer gestos amigables, una cosa que el diferencia del model de Boston Dynamics, que era més intimidador que amigable. El Cyberdog aposta per una versió refinada i més assequible que la competència.