La firma catalana de moda Mango va tornar el 2019 a beneficis, després de tres anys de pèrdues, en guanyar 21 milions d'euros, un resultat impulsat per l'augment del 6,3% de les vendes, que van arribar als 2.374.000, la xifra més alta de la història de la companyia.

L'empresa, que va registrar uns números vermells de més de 35 milions el 2018, va obtenir l'any passat un ebitda (benefici brut d'explotació) de 194 milions, un 43,7% més, mentre que el benefici brut es va situar en 41 milions.

El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, subratlla que els resultats de 2019 evidencien la "bona salut financera" de la companyia, que està "ben preparada per competir en el futur" gràcies a la transformació digital en què està immersa des de fa anys i que comença a donar els seus fruits després d'uns anys difícils.

Reducció del deute financer

La cadena propietat d'Isak Andic, a més, va continuar reduint el seu deute financer, situant-la a tancament del 2019 en 184 milions, 131 menys que l'any anterior.

"La nostra situació financera és la millor que hem tingut en molts anys. Avui som capaços de tornar tot el nostre deute amb el que genera la companyia en un any", diu l'executiu, que apunta que l'objectiu de l'empresa és seguir reduint el seu endeutament, però sense renunciar a projectes que incrementin la rendibilitat.

Mango va emetre l'any passat deute per primer cop mitjançant un programa de pagarés en el Mercat Alternatiu de Renda Fixa (MARF) i no descarta tornar a fer-ho aquest any, però "més per estar en el mercat que per necessitats" de l'empresa, remarca Toni Ruiz, que va assumir el càrrec de conseller delegat a principis de març.

La marca, que va invertir el 2019 uns 58 milions d'euros, va aconseguir millorar les vendes en totes les seves línies de negoci, especialment la de roba d'home, la facturació va superar per primera vegada els 200 milions d'euros, cosa que suposa un creixement superior al 20%.

El mercat espanyol suposa actualment el 23% de la facturació del grup, mentre que l'activitat internacional representa l'altre 77%. Espanya, França, Alemanya, Rússia i Turquia són els principals països per volum de negoci.

Creixement de la venda online

Una menció especial, detalla Toni Ruiz, val la venda online, que l'any passat va créixer un 26,7%, fins a arribar a la xifra de 564 milions d'euros, i ja suposa gairebé una quarta part (23,7%) del total de la facturació de la companyia.

De cara als propers anys, l'objectiu de la firma és seguir creixent per sobre del 20%.

El grup, que opera a més de 110 països de tot el món, compta actualment amb deu magatzems logístics i la seva pàgina web va registrar l'any passat més de 600 milions de visites.

Els dos primers mesos del 2020 també estan sent positius des del punt de vista de les vendes i Toni Ruiz té "molt bones perspectives" per al conjunt de l'exercici. No obstant, la direcció segueix amb atenció l'evolució del coronavirus i la seva possible afectació.

A la Xina, per exemple, Mango va haver de tancar temporalment les seves botigues -una vintena- pel Covid-19, encara que el primer executiu de la firma remarca que el pes d'aquest país és encara molt reduït, perquè només representa l'1% del total de la facturació.

Plantilla de 15.000 persones

La companyia va acabar l'exercici amb una plantilla d'unes 15.000 persones i una xarxa de 2.188 botigues, 5 més que el 2018, mentre que la superfície de venda es va situar en 803.000 metres quadrats, un 1% menys.

Mango, que descarta la seva sortida a borsa i l'entrada de socis en el capital, està en procés de revisió del seu pla estratègic per al període 2020-2022, un cop que ha tornat a beneficis després de les pèrdues dels últims tres anys.

Toni Ruiz afirma que es farà "una gran revisió" del full de ruta de la companyia i que la previsió és que el nou document estigui enllestit el proper mes de setembre.