Realitat augmentada o atenció telefònica al mateix caixer. Aquestes són les dues tecnologies que s'han presentat en el marc de Mobile World Congress (MWC), de Barcelona, enfocades a facilitar l'ús dels caixers als usuaris de banca. La companyia Nipona Fujitsu ha presentat en el context de la fira una solució d'atenció remota (DIVA) capaç d'oferir una cosa semblant a una videotrucada mitjançant la qual un operador podrà detectar el problema i guiar l'usuari per resoldre el problema.

Algunes entitats com CaixaBank s'han interessat ja per aquesta tecnologia en línia amb els passos que està fent per millorar l'accessibilitat dels seus caixers i facilitar l'operativa de col·lectius com els de les persones grans.

Encara que, en el marc d'una digitalització més lenta i inclusiva, CaixaBank aposta per reforçar la figura del perfil humà -per a la qual cosa preveu incrementar fins a 2.000 una figura clau-, en paral·lel cerca solucions per millorar l'accessibilitat dels seus caixers. Així, dins del seu pla de mesures per a majors recentment presentat, a més d'afegir noves unitats a la seva extensa xarxa de caixer -la més important del país-, desenvoluparà funcionalitats adaptades als sèniors a tota la seva xarxa, proporcionant-ne una d'operativa senzilla i personalitzada.

En aquesta mateixa línia treballen altres entitats, com Santander o Bankinter, que complint el protocol firmat pel Govern i la banca hauran de treballar per fer més accessibles i senzills els canals que utilitzen, incloent els caixers, facilitant el seu ús a través de versions diferenciades i més simplificades en funció del perfil de client.

La tecnologia, com s'ha demostrat en el MWC, suposa una oportunitat per reduir la bretxa digital i, encara que els caixers del futur seran molt diferents dels actuals, les entitats bancàries estan donant pas amb el mateix objectiu: aplanar el camí cap a la digitalització perquè cap col·lectiu no es quedi a banda.