Audi ha acceptat el pagament d'una multa de 800 milions d'euros per part de la fiscalia de Munic (Alemanya) en el context del cas del programari que alterava les emissions en alguns vehicles dièsel. Aquest import contempla l'abonament d'una multa màxima de 5 milions d'euros, segons el que disposa la legislació del país, així com la devolució de beneficis econòmics per part de l'empresa de 795 milions d'euros, segons ha informat tant el grup Volkswagen com la pròpia companyia en un comunicat.

Audi accepta així la sanció imposada per "desviació dels requisits reglamentaris" en alguns dels seus motors dièsel V6 i V8. Després de l'acceptació per part de l'empresa, es tancaran els procediments legals que estava duent a terme Audi en relació amb el 'dieselgate'.

Reducció de guanys pel 2018

La firma alemanya explica que, com és una filial del grup Volkswagen i està inclosa en el seu estat financer, la multa reduirà els guanys de la corporació per a l'any fiscal 2018. Els resultats de la corporació es van veure afectats de manera negativa per 1.600 milions de euros derivats de "riscos legals" de l' 'dieselgate'

A principis del mes d'octubre, els consells de vigilància del grup Volkswagen i d'Audi ja van donar el seu consentiment per tancar un acord amb el president d'Audi i membre del consell d'administració del consorci, Rupert Stadler, per posar fi a les seves responsabilitats en el si de la companyia.

Stadler va abandonar així les dues companyies amb efecte immediat i no tornarà a treballar per al consorci amb seu a Wolfsburg. La firma ha indicat que el directiu, al trobar-se en situació de detenció preventiva, no pot complir amb els seus deures com a membre del comitè de direcció.

Multa al grup Volkswagen

El passat mes de juny, el grup Volkswagen també va acceptar el pagament d'una multa per import de 1.000 milions d'euros per part de la fiscalia pública de Braunschweig (Alemanya). En aquest cas, la sanció es va produir després que una investigació de l'organisme públic indiqués un incompliment per part del departament de Desenvolupament de Motors de Volkswagen en el seu deure de control dels test dels vehicles.

D'acord amb els resultats obtinguts pel fiscal de Braunschweig, hi va haver causes concurrents en un total de 10,7 milions de vehicles amb els motors dièsel dels tipus EA 288 (Generació 3), als Estats Units i Canadà, i EA 189, en tot el món, sent anunciats, venuts als clients i col·locats en el mercat amb una funció de programari inadmissible en el període comprès entre mitjans de 2007 i 2015.

El 'dieselgate' va sortir a la llum al setembre de 2015 després de conèixer-se que la companyia alemanya havia vulnerat la legislació mediambiental als Estats Units i manipulat la informació sobre les seves emissions de diòxid de carboni (CO2) en vehicles dièsel.

L'agència nord-americana de protecció ambiental, l'Environmental Protection Agency (EPA), va considerar en el seu moment que el fabricant automobilístic va utilitzar en els models dièsel de Volkswagen i Audi un programari que va confondre als reguladors en les seves tasques de mesurament d'emissions.