L'ajuntament de Barcelona ja ha comunicat oficialment l'adjudicació de llicències de motosharing a les 20 empreses que van optar al concurs públic convocat a tal efecte.

Cadascuna de les 20 empreses han rebut 348 llicències de motos compartides d'un total de 6.958. És l'última notificació oficial i només s'espera presentar la documentació en els propers dies hàbils.

El govern municipal d'Ada Colau confirma així l'aposta per un model que afavoreix els emprenedors per poder operar en aquest nou servei de mobilitat obert i participatiu.

La decisió ha disgustat els grans operadors nacionals i internacionals que fins ara "venien prestant el servei de forma alegal", segons indiquen fonts del sector.

A l'altra cara de la moneda hi ha les empreses de nova creació impulsades per emprenedores que ara tenen l'oportunitat d'oferir una alternativa en un entorn regulat.

Nerviosisme de grans operadors

Les mateixes fonts destaquen el nerviosisme que ja han mostrat algun d'aquests grans operadors pel fet de veure afectats els seus guanys en tenir una competència real.

Alguna d'aquestes empreses, que tenia previst facturar uns 50 milions d'euros aquest any i que posa en dubte el model de Colau, es resisteix a perdre Barcelona com una de les seves millors places d'actuació i ha adoptat l'estratègia de desgast cap a la resta dels competidors afirmant que són empreses insolvents.

Algunes persones del sector critiquen l'actitud que estan mantenint els grans operadors ja que consideren que el millor seria ser prudent fins a veure com queda el repartiment final de llicències.