Els hashtags a Instagram han mort oficialment. Fins i tot el mateix CEO d'Instagram ho va dir: "Els hashtags ja no augmenten l'abast". No és que estiguin ocults, sinó que ja no serveixen. Això no obstant, algunes marques segueixen escrivint hashtags com ara: #marketing, #socialmedia, #viral o #trend. Molts experts consideren que s'està creant contingut per al 2025 amb una mirada posada una dècada enrere. Per això, la importància de fer servir la intel·ligència artificial és bàsica. La idea és que el contingut sigui trobat, més enllà de ser publicat. Et diem algunes de les claus i són aquestes:

Captions amb keywords naturals

Cal tenir una bona estratègia d'etiquetes. Les etiquetes de tendència per si soles no són suficients; entendre els interessos i les preferències del vostre públic objectiu és clau. Es recomana utilitzar una barreja d'etiquetes locals per dirigir-se a públics de nínxol juntament amb etiquetes populars i de tendència per maximitzar l'abast i la participació. Una bona estratègia d'etiquetes només és una peça per dominar l'algoritme d'Instagram.

Usar ALT text per SEO

L'ús eficaç del text ALT pot millorar significativament el SEO, especialment per a l'optimització d'imatges, ja que ajuda els motors de cerca a entendre el contingut de les vostres imatges i la seva rellevància per a la pàgina. També millora l'accessibilitat per a usuaris amb discapacitat. Com utilitzar el text alternatiu per al SEO:

  • Sigues descriptiu i concís: descriu clarament el contingut de la imatge en poques paraules o una frase curta. 
  • Inclou paraules clau: Incorpora de manera natural paraules clau rellevants que la gent podria utilitzar en cercar la imatge. 
  • Sigues breu: el text alternatiu normalment ha de tenir menys de 125 caràcters per evitar que els lectors de pantalla el tallin. 
  • Eviteu l'abundància de paraules clau: no sobrecarregueu el text alternatiu amb paraules clau irrellevants; centreu-vos a proporcionar informació útil i rellevant. 
  • Tingueu en compte la finalitat de la imatge: si una imatge és purament decorativa, utilitzeu un atribut alt buit (alt=""). 
  • Proporcioneu context per a imatges complexes: per a gràfics, mapes o infografies, expliqueu el contingut i la finalitat de la imatge en el text que l'envolta o en les descripcions enllaçades, segons Moz . 
  • Utilitza el llenguatge natural: Escriu text alternatiu que una persona entendria de manera natural. 
  • Actualitzar els noms dels fitxers: Penseu a actualitzar els noms dels fitxers d'imatge per reflectir el contingut de la imatge, cosa que també pot millorar el SEO. 

Geolocalització a cada publicació

La geolocalització és un dels principals mètodes de recerca de codi obert. Bellingcat ha publicat diverses guies  sobre aquest procés, que determinen on es va prendre una imatge o un vídeo. Bellingcat ha provat les capacitats de geolocalització de Bing AI, a la qual s'accedia a través del client Skype a l'aplicació d'escriptori, i de Bard, el nou xatbot d'IA de Google. Atès que les geolocalitzacions poden portar molt de temps, els investigadors sempre busquen eines per facilitar o automatitzar parts del procés. Aquí és on entren les noves eines d'intel·ligència artificial (IA), en particular els xatbots, amb la seva impressionant capacitat per trobar i processar informació.

Però aquesta capacitat està lluny de ser perfecta. Les eines d'IA aprenen buscant per Internet i identificant patrons estadístics en grans quantitats de dades. "A causa de la manera sorprenent amb què barregen i combinen el que han après per generar text completament nou, sovint creen un llenguatge convincent que és completament erroni", va escriure Cade Metz per a The New York Times a l'abril. "Els investigadors d'IA anomenen aquesta tendència a inventar-se coses una 'al·lucinació'", va continuar Metz. Bellingcat ha provat les capacitats de geolocalització de Bing AI, al qual s'accedia a través del client Skype a l'aplicació d'escriptori, i Bard, el nou xatbot d'IA de Google que s'ha  llançat recentment al Brasil i a la UE. Tots dos xatbots utilitzen models d'idioma diferents; Bard utilitza PaLM-2 mentre que Bing utilitza GPT, el mateix que s'utilitza al popular bot ChatGPT.